REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

20 sierpnia 2018, 12:06

(Fot. materiały prasowe)

Polacy chętnie odwiedzają różnego rodzaju lokale gastronomiczne, kierując się m.in. chęcią poznania nowych smaków. Na danie jesteśmy przeznaczyć od 10 do 70 zł. Takie wnioski płyną z badania „Polska na talerzu 2018” przeprowadzonego na zlecenie Makro Cash& Carry Polska.

REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BELKA W ARTYKUŁACH (09-24.12.2019)

Preferencje Polaków co do rodzajów odwiedzanych lokali nie zmieniają się specjalnie. Najpopularniejszy typ lokali to nadal pizzerie, na które wskazało 69 proc. ankietowanych. Dalej są fast foody (59 proc.) oraz restauracje (53%). Wysoko plasują się kebabownie, bary i puby, nie rośnie natomiast zainteresowanie food truckami, sushi barami czy targami śniadaniowymi i nocnymi.

Czynnikiem decydującym o powrocie do lokalu jest smak (66% respondentów wskazało taką odpowiedź) i ceny (49%). Do obsługi w lokalu wagę przywiązuje 29% badanych, a do lokalizacji – 22%. Niewielkie znaczenie ma także wystrój i klimat lokalu, urozmaicone menu czy osoba szefa kuchni.

Ponad 60% Polaków odwiedza restauracje w tygodniu i w weekendy. Jak komentuje Robert Ciechomski, manager grupy klientów HoReCaw Makro Polska, konsumenci w ten sposób rekompensująsobie po części czas spędzony w pracy, przeznaczony na obowiązki.


Wyniki ósmej edycji badania przeprowadzonego przez Makro wskazują również, że najwięcej badanych (28%) odwiedza lokale gastronomiczne 2-3 razy w miesiącu. 22% respondentów robi to raz na miesiąc, a 21% – raz na 2-3 miesiące. Większość badanych odwiedza lokale gastronomiczne zarówno w dni robocze, jak i w weekendy (61%). Internauci wydają mniej na posiłki w lokalach i restauracjach w ciągu tygodnia roboczego niż w weekend. W tygodniu 68% respondentów płaci za posiłek miedzy 11 a 40 zł, podczas gdy w weekendy wydatki rzadko wynoszą mniej niż 20 zł, a 65% badanych wydaje między 21 a 70 zł.

W badaniu „Polska na Talerzu 2018” zapytano również o najchętniej wybierane rodzaje kuchni. Na pierwszym miejscu znalazła się kuchnia polska (79%), a na drugim – kuchnia włoska, która zanotowała jednak duży spadek (56% w 2018 roku versus 81% w roku 2017). Na popularności w stosunku do 2017 roku straciły także kuchnia arabska (28% vs 51%) i amerykańska (34% vs 63%). Niewielkim zainteresowaniem cieszą się dania wegetariańskie i wegańskie.

Głównym powodem wyboru danej kuchni jest smak potraw (58%), rzadziej chęć poznania nowych smaków (33%), dostępność danej kuchni (26%) czy ceny potraw (25%). Tylko 8% badanych odpowiedziało, że ważne są aspekty zdrowotne posiłków (np. to, że są bezglutenowe czy wegetariańskie).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony