20 kwietnia 2018
Auchan Supermarket na ul. Światowida 57 ma powierzchnię handlową 1 200 mkw. a do dyspozycji klientów jest 6 innowacyjnych kas, oraz 3 kasy samoobsługowe.
Hans Guenter Trockels, Dyrektor Zarządzający (CEO) Dan Cake Polonia potwierdził udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br., w hotelu DoubleTree...
Firma AmRest w I kwartale br. zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży aż o 31 proc. Mocno rośnie m.in. biznes w Europie Centralnej.
19 kwietnia 2018
17 kwietnia 2018
Prawidłowe przygotowanie regału z produktami dla psów to nie lada wyzwanie. Warto jednak je podjąć, ponieważ ten asortyment należy do najszybciej rozwijających się...
13 kwietnia 2018
10 kwietnia 2018
5 kwietnia 2018
Katarzyna Paliwoda, Szefowa firmy Facebook na Europę Centralną i Środkową potwierdziła udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br. w...
Opakowania kosmetyków wyglądają estetycznie i są wygodne w użyciu, ale jednocześnie ich produkcja zużywa cenne zasoby naturalne. Działająca lokalnie firma Avon...
18 kwietnia 2018
Tomasz Kaczyński, partner w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka potwierdził swój udział w 11. Kongresie Rynku FMCG 2018, który odbędzie się 10 maja br. w hotelu...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
e-grocery, e-commerce, m-commerce
Raporty i analizy
9 kwietnia 2018, 15:03
wiadomoscihandlowe.pl
(materiały prasowe)
Rynek sprzedaży w Internecie jest wart aż 40 mld zł. Rynek rośnie czego przejawem jest stale rosnąca liczba nowych sklepów. Rosnąca konkurencja sprawia, że duża część z nowo założonych sklepów znika zaledwie po upływie kilku lat. Dodatkowo bieżący rozwój firm dławią milionowe zaległości.
Polacy mimo wielu trudności na rynku e-commerce uwierzyli w handel przez Internet. Każdego roku przedsiębiorcy rejestrują tysiące nowych sklepów internetowych. Rosnąca konkurencja i ekspansja dużych podmiotów handlu w Internecie sprawia, że wiele z nowo rejestrowanych sklepów nie wytrzymuje próby czasu. Znajduje to swoje potwierdzenie także w twardych danych liczbowych.
Tylko 30% sklepów działa w polskim Internecie dłużej niż 8 lat. Polacy w 2010 roku zarejestrowali ponad 7,6 tys. sklepów internetowych, z tego na koniec stycznia 2018 rok mniej lub bardziej aktywnie działa 2,3 tys., co stanowi nieco ponad 30 proc. Biorąc pod uwagę statystyki można zaryzykować stwierdzenie, że po upływie zaledwie dziesięciu lat 80 proc. sklepów internetowych zniknie z rynku.
Mimo tego Polacy nadal kupują w Internecie. Wedle szacunków na koniec stycznia 2018 roku na polskim rynku zarejestrowanych było nieco ponad 29,1 tys. sklepów internetowych. Z czego wedle szacunków blisko 1/3 z nich to firmy uśpione, zawieszone, nie działające ale też nie wykreślone z oficjalnych rejestrów.
W ciągu ostatnich 5 lat liczba zarejestrowanych sklepów Internetowych wzrosła o 34%. Niezależnie od wszystkiego w ostatnich pięciu latach liczba zarejestrowanych sklepów internetowych na polskim rynku wzrosła o 34 proc. z 21,7 tys. podmiotów w 2013 roku do 29,1 tys. na koniec stycznia 2018 roku. Każdego roku polski rynek e-commerce pod względem dynamiki przyrostu nowo zarejestrowanych firm zwiększa się o blisko 7 proc.
Roczna wartość sprzedaży przez internet na polskim rynku szacowana jest na blisko 40 mld zł. Rynek zaskakująco szybko rośnie. Jeszcze w tym roku może przekroczyć według różnych źródeł od 50 do nawet 60 mld zł. Za dwa, trzy lata ulegnie podwojeniu.
Przejawia się to w rosnącej liczbie rejestrowanych nowych sklepów, a także rosnącej dynamice klientów sklepów internetowych. Najczęściej zamawiamy nie tylko książki i płyty, lecz także odzież, obuwie, czy artykuły RTV AGD.
Wedle szacunków z populacji 30 mln polskich internatutów, blisko połowa korzysta ze sklepów internetowych. Powodem coraz większej popularności sklepów internetowych jest bezpieczeństwo zawieranych transakcji, coraz to dogodniejsze warunki zwrotu nie tylko samego towaru lecz także pieniędzy, a także bezpłatna dostawa i odbiór zwracanego towaru.
Kondycja finansowa polskich firm e-commerce
Przy tej okazji, wywiadownia gospodarcza Bisnode Polska, na próbie 1 tys. sklepów internetowych zbadała ich sytuację finansową. W ocenie Bisnode Polska blisko 44 proc. z badanych sklepów internetowych jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej, z czego 23,4 proc. w bardzo dobrej kondycji.
Carrefour Polska promuje swój projekt internetowy. Operator przygotował specjalną ofertę
Według badań europejskiego rynku e-commerce „Barometr E-shopper 2017”
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 16
29 marca 2018
zdjęć: 7
27 marca 2018
zdjęć: 20
20 marca 2018
zdjęć: 36
zdjęć: 6
12 kwietnia 2018
11 kwietnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.