REKLAMAeFRESH - SELENA nr 3 - Baner Główny (14-21.11.2018)
Na zdj. regał z winem w... drogerii Rossmann

Na zdj. regał z winem w... drogerii Rossmann (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

62 proc. Polaków pije wino. Łącznie wypijamy ponad 400 mln l tego trunku rocznie. Przeważnie za butelkę płacimy do 30 zł, a nabywamy ją w dyskoncie spożywczym - wynika z raportu „Polacy w świecie wina 2018” firmy Makro Polska.

- Przyzwyczajenia zakupowe naszych konsumentów w zakresie zakupu alkoholi bardzo się ostatnio zmieniły. Coraz większą rolę w koszykach odgrywa wino. Wiemy dzisiaj, że polscy konsumenci uczą się, jak je kupować i spożywać, z jakimi produktami najlepiej smakuje - mówi Anna Kieljan, manager ds. ekspansji i franczyzy Odido w Makro Polska.

Smak jest ważnym czynnikiem przy wyborze wina dla 92 proc. badanych. Nieco mniejsze odsetki osób wskazały na wytrawność (86 proc.), cenę (82 proc.) oraz kolor (79 proc.). Tylko dla 45 proc. respondentów istotny jest natomiast szczep, a dla 51 proc. – kraj pochodzenia. Preferujemy wina półsłodkie (40 proc.) i półwytrawne (39 proc.), rzadziej wybieramy wytrawne (21 proc.). Jeśli chodzi o kolor, lubimy przede wszystkim wina czerwone (66 proc.).

Gdzie pijemy wino? Zwykle we własnym domu (52 proc.) i u rodziny lub znajomych (50 proc.). Małą popularnością, jeśli chodzi o spożywanie tego trunku, cieszą się natomiast restauracje i kawiarnie (10 proc.), winiarnie (2 proc.), a także puby, bary oraz kluby (2 proc.). Najczęściej alkohol ten kupujemy z okazji organizowanego u siebie spotkania (56 proc.) albo na spotkanie u znajomych bądź rodziny (55 proc.).

83 proc. badanych na butelkę wydaje zazwyczaj do 30 zł. Tylko 2 proc. – płaci za nią przeważnie ponad 51 zł. Zwykle wino nabywamy w dyskoncie spożywczym (35 proc.), hipermarkecie (28 proc.) lub niesieciowym sklepie osiedlowym (19 proc.).

- Bardzo korzystne dla małego sklepu jest to, że wraz z wprowadzeniem dobrego wina do sklepu rośnie sprzedaż produktów innych kategorii. Zwiększa się sprzedaż nabiału dobrej jakości bądź wysokojakościowych wędlin – zauważa Irmina Trefoń, manager ds. rozwoju sieci Odido.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (2)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~gość 2 3 miesiące temu

    Moim zdaniem wino za 30 zł też ma coś w sobie, może nie smakuje jak wino za kilkaset złotych, ale jednak może również dobrze smakować. Sama mam kolekcję win, które sobie ułożyłam na takim regale o jak np. tu jest: (fragment komentarza niezgodny z regulaminem forum usunięty przez moderatora) i takie rozwiązanie jest bardzo fajne. Myślę, że moja kolekcja niedługo znów się powiększy o kolejne wina i możliwe, że będą też takie za 30 zł ;)

    Edytowany: 3 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~HK 1 4 miesiące temu

    Ale wino za mniej niż 30 zł w dyskoncie, to przeważnie dobre albo nawet bardzo dobre wino. Bywa Reserva, nawet Grand Reserva. W innych sklepach to samo wino kosztuje drugie tyle, więc wniosek, że pijamy tańsze wina, jest błędny. Np. Chateauneuf du Pape w Lidlu kosztowało kiedyś ok 60 zł i to dobry rocznik, a w innych 90 czy nawet powyżej 100 zł.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony