REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Rodzina i znajomi to najbardziej cenne źródło informacji o tym, co warto kupić i z jakich usług skorzystać. Rekomendacji poszukuje się też na internetowych forach i portalach społecznościowych. Wciąż spora grupa klientów ufa poradom sprzedawcy w sklepie. Jednak od wiedzy i kompetencji personelu ważniejsze okazują się być atrakcyjny asortyment i korzystna cena.
REKLAMA

W ogólnopolskim badaniu Programu Jakości Obsługi (www.jakoscobslugi.pl) dwa tysiące klientów opowiedziało o swoich preferencjach zakupowych. Uzyskane wyniki stworzyły obraz współczesnych polskich konsumentów. Przyjrzyjmy się zatem, na co zwracają oni uwagę, wybierając ten a nie inny produkt czy usługę i czyje rekomendacje są w stanie rozwiać ich ewentualne obawy przed zakupem nieznanych wcześniej produktów.
Większość klientów biorących udział w badaniu przyznała, że ufa radom sprzedawców (blisko 61 proc.). Jednak bezkonkurencyjne okazały się rekomendacje znajomych i rodziny, na które wskazało niemal 94 proc. respondentów. Ośmiu z dziesięciu klientów przeszukuje zaś Internet, ceniąc sobie zdanie innych osób zamieszczane na portalach opinii, forach internetowych, stronach społecznościowych itp. Zdecydowanie najmniej wiarygodnym źródłem informacji o produktach są, według konsumentów, internetowe strony producenta, jego reklamy i ulotki (56 proc. odpowiedzi).
A co składa się na dobrą jakość obsługi? Nie tak istotny w tym kontekście okazuje się wystrój sklepu a także zachowanie i wygląd personelu. Mniej niż co piąty badany zasygnalizował też, że zwraca uwagę na czas, który musi spędzić na zakupach. Bardziej istotne jest natomiast to, by sprzedawca umiał doradzić klientowi i odpowiedzieć na nurtujące go pytania. Przyznać trzeba jednak, że wiedza i kompetencje personelu przegrywają z atrakcyjnym asortymentem i korzystną ceną, które w kontekście jakości obsługi cenione są najbardziej.



(AZ)

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (123) Marzec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony