REKLAMAJACOBS (PRIMA Instant) - Baner główny
Polscy chcą odżywiać się zdrowo

Polscy chcą odżywiać się zdrowo (Pixabay CC0)

Z raportu Nielsena „Make it healthy” wynika, że zdrowie jest dla Polaków ważniejsze niż dla przeciętnego Europejczyka. W związku z tym zauważalny również jest wzrost znaczenia trendu związanego ze zdrową żywnością. Polacy chętnie czytają etykiety, ale rzadziej im wierzą i aktywnie szukają informacji o produktach.

REKLAMAPurella Food - Chlorella (luty 2018) - belka w artykułach

W Polsce 28 proc. ankietowanych deklaruje, że największą obawą jest dla nich ich stan zdrowia. W Europie natomiast wskaźnik ten wynosi 18 proc. W związku z tym Polacy chcą odżywiać się zdrowiej – zjawisko to cieszy ze względu na fakt, że 56 proc. Polaków cierpi na nadwagę lub otyłość.

W Polsce 77 proc. badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że „jesteś tym, co jesz”, wynik ten jest podobny w innych krajach europejskich, gdzie odpowiedź ta uzyskała 76 proc. wskazań. Zarówno w Polsce jak i w całej Europie głównym źródłem informacji o składzie produktu jest jego opakowanie: ponad 40 proc. konsumentów sprawdza etykiety. Natomiast polscy konsumenci rzadziej niż inni wierzą stwierdzeniom zamieszczanym na produktach. Polacy częściej aktywnie szukają informacji na portalach zdrowotnych i w publikacjach. Aż 1/3 Polaków dowiaduje się o zdrowych produktach z telewizji. Kolejnym ważnym źródłem wiedzy są dla konsumentów w Europie i Polsce najbliżsi (rodzina, przyjaciele) oraz specjaliści (lekarz, dietetyk).

Raport Nielsena wykazał, że Polacy doceniają producentów, którzy jasno komunikują pochodzenie swoich produktów, jednocześnie jednak polscy konsumenci zdają sobie sprawę z tego, że informacje o prozdrowotnych właściwościach konkretnych produktów przyczyniają się do ich wyższej ceny.

Świadomość polskich konsumentów odnośnie wartości odżywczych w pożywieniu jest wyższa niż przeciętnego Europejczyka. 54 proc. Polaków uważnie czyta etykiety, a 61 proc. wybiera produkty z prostą, zrozumiałą listą składników. 62 proc. polskich konsumentów deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeżeli lista składników nie ma sztucznych składników i jest krótka.

Polacy w stosunku do innych krajów Europejskich dużo bardziej obawiają się o sztuczne dodatki w pożywieniu, a także o ich długoterminowy wpływ na zdrowie. Dodatkowo w Polsce krótka lista składników utożsamiana jest ze zdrową listą składników.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dociekliwy konsument 1 4 dni temu

    A dlaczego nadal produktów zawiera: olej palmowy, syrop glukozowo-fruktozowy, aspartam?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"