REKLAMAKongres Rynku FMCG 2019 - Baner Główny (maj 2019)

(fot. Pixabay/CC0)

Polacy, którzy wybierają się na imprezę grillową, zazwyczaj robią zakupy w Biedronce i przeznaczają na nie około 90 zł na osobę – wynika z badań, które dla miesięcznika „Wiadomości Handlowe” przygotowała agencja badawcza Inquiry.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Nie słabnie zapał Polaków do grillowania. W tego typu imprezach, przynajmniej od czasu do czasu, bierze udział około 63% ankietowanych. Co ciekawe, przeciętnie uczestniczymy w 9 takich spotkaniach rocznie, chociaż najwięcej ankietowanych co roku wybiera się na od 1 do 5 spotkań przy grillu.

Firma Inquiry prześwietliła także grillowy koszyk zakupowy. Średnio Polacy przeznaczają na takie zakupy około 90 zł (to pieniądze, które konsumenci wydają osobiście). Najwięcej, bo aż 44% badanych wydaje na ten cel od 21 do 50 zł. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest przedział między 51 a 100 zł (28% odpowiedzi). Ponad 4% badanych wydaje ponad 200 zł.

Wielki wygrany: dyskonty

Jak szacują eksperci Inquiry, rocznie Polacy przeznaczają na zakupy grillowe aż 15 mld zł. Zapytaliśmy Polaków o to, które produkty najczęściej trafiają do ich koszyka przy okazji tego typu wydarzeń. Zwycięzca nie jest zaskoczeniem – aż 87% Polaków kupuje kiełbasę. Drugą najczęściej wskazywaną odpowiedzią jest piwo – 77%. Nieco rzadziej wymieniane jest pieczywo – 71%.

Badanie Inquiry wskazuje wyraźnie na rosnącą popularność tzw. zdrowej żywności. Aż 43% ankietowanych stwierdziło, że przy okazji imprez grillowych kupuje świeże warzywa, 22% – ryby, a 19% – owoce. Jeśli chodzi o alkohole, to oprócz wspomnianego już piwa najchętniej kupowane są wódka (29%) i wino (16%).

Zakupy na grill są robione przede wszystkim w Biedronce. Sklepy tej sieci są wybierane przez 71% respondentów Inquiry. Drugie miejsce zajmuje Lidl (52% wskazań). Kolejne miejsca w zestawieniu zajmują operatorzy prowadzący sklepy wielkopowierzchniowe: Kaufland, Tesco, Carrefour oraz Auchan. Z kolei 17% ankietowanych robi zakupy w Żabce, a 15% w Delikatesach Centrum.

Niemal nikt nie kupuje na zapas

Eksperci Inquiry zapytali także Polaków o ich postawy zakupowe związane z grillem. Respondenci mogli zaznaczyć trzy odpowiedzi z dziesięciu. Około 45% z nich stwierdziło, że ustala z innymi uczestnikami imprezy, co kto kupi. Z kolei 28% podejmuje decyzje o zakupie konkretnych produktów podczas wizyty w sklepie. Nieco mniej, bo 26%, zakupy grillowe robi spontanicznie, a 22% starannie je planuje.

Polacy stają się narodem eksperymentatorów. Potwierdza to fakt, że 21% ankietowanych stwierdziło, że podczas robienia zakupów poszukuje nowych pomysłów na imprezę. Podobny odsetek badanych przyznaje, że lubi zaskoczyć znajomych czymś zupełnie nowym.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony