REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Właściciele wielkopowierzchniowych placówek mogą wstawić na półki tyle nowości, ile chcą. W małych i średnich sklepach trzeba dokonywać selekcji. Ostrej, bo na stałe w sprzedaży zostanie tylko co dziesiąta nowość. Jak je wyłowić?

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

W ub.r. SM Mlekovita wprowadziła na rynek ponad 100 nowych indeksów. W kategorii piwa co roku debiutuje 500 nowych produktów. Im bardziej konkurencyjna jest kategoria, tym trudniej nowościom zaistnieć w stałej sprzedaży. Im mniej konkurencyjna, tym większa szansa na sukces. Do tych pierwszych nowości należą m.in. mięso i wędliny, dania gotowe czy nabiał, do drugich – majonezy, cukry i buliony. Z punktu widzenia detalisty większe znaczenie ma jednak popularność kategorii w jego sklepie i generowane przez nią obroty. Warto zastanowić się, czy stali klienci, a przecież każdy sklepikarz dobrze ich zna, będą zainteresowani nowością? Kolejny wariant mrożonej pizzy to niekoniecznie dobry wybór w okolicy zamieszkanej głównie przez emerytów.

Nie tylko reklama telewizyjna
Nowości najpopularniejszych marek zazwyczaj są silnie wspierane marketingowo. Jeśli produkt już jest lub wkrótce będzie reklamowany w telewizji, można śmiało zamawiać większą liczbę indeksów. O planowanych kampaniach reklamowych, także tych w prasie i radiu (wystarczą, by zapewnić odpowiednią odsprzedaż), warto dowiadywać się zawczasu. Jak by nie było, ważne byś mógł szybko zareagować na zapotrzebowanie rynku. Niektórzy detaliści wprowadzają do sprzedaży każdą nowość (w liczbie kilku sztuk), o jaką zapyta pojedynczy klient i obserwują rotację.

Reklama nie ogranicza się do samych mediów. Sprzedaż w punkcie zwiększą materiały POS. Standy, shelf stoppery czy plakaty są tak ważne, bo wpływają na finalny wybór konsumenta, który aż dwie trzecie decyzji zakupowych podejmuje w sklepie. Istotne jest też atrakcyjne opakowanie nowości. Jeśli producent nie zapewnił materiałów POS, produkt musi sam przykuć uwagę klienta. Czy według ciebie ma na to szansę?

Produkty markowe i marki własne
Nowości najpopularniejszych brandów sprzedają się lepiej niż produkty mniej znanych producentów. To nie tylko siła marki. Duże firmy potrafią miesiącami dopracowywać produkt, wykorzystując badania konsumenckie, by jak najlepiej trafić w masowe gusta. Zamawiając nowości, w pierwszej kolejności wybieraj produkty, które nie mają jeszcze odpowiedników w artykułach private labels. Jeśli coś jest do kupienia pod markami własnymi sieci handlowych, część klientów na pewno wybierze taki tańszy wariant.

W zgodzie z trendami
Istotnymi trendami na rynku FMCG są obecnie funkcjonalność, moda na zdrowe odżywianie, patriotyzm konsumencki. Konsumenci coraz częściej chcą kupować nie tylko polskie, ale także regionalne wyroby. Nowości oferowane przez lokalnych producentów pozwalają zdobywać przewagę konkurencyjną. Produkty masowe można dostać wszędzie, ale po te mniej znane klienci chodzą już do konkretnych sklepów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"