REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 06.08.2019)
Supermarket sieci Polomarket

Supermarket sieci Polomarket (Polomarket)

Sieć Polomarket przeprowadziła w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy prawdziwą rewolucję w asortymencie swoich sklepów redukując asortyment do ok. 4000 produktów. Ten krok był konieczny, aby polski operator mógł wprowadzić nowy koncept sklepu, który będzie znacznie bardziej efektywny i konkurencyjny w niż placówki prowadzone w klasycznym modelu. Dzisiaj działa takich sklepów pięć, ale firma zapowiada dalszy rozwój placówek w nowym koncepcie. Na temat nowego konceptu Polomarketu 3.0 portal wiadomoscihandlowe.pl rozmawia z Marcinem Sową, prezesem zarządu Grupy Polomarket.

REKLAMABIG InfoMonitor_belka w artykułach

Polomarket zredefiniował na nowo koncept supermarketu na polskim rynku. Przykładem takiego sklepu jest supermarket w Koronowie, który ruszył jesienią 2018 r. Jak wygląda supermarket sieci Polomarket w wersji 3.0? Proszę mnie po nim oprowadzić.

Naszego klienta witamy przyjemnym zapachem pieczywa, ciasta i pysznej kawy. Te wszystkie atrakcje serwuje „Pychatka”. Możemy tu zjeść świeżo przygotowaną kanapkę, napić się kawy czy soku ze świeżo wyciśniętych pomarańczy lub na przykład zakupić ciasto na wynos. Idąc dalej trafiamy do świata „Zaczarowany Ogród”, czyli nowocześnie zaprojektowanego i atrakcyjnie wyeksponowanego świata warzyw i owoców.

Warzywniak jest i był od zawsze mocną stroną Polomarketu. Gdy warzywa i owoce znajdą się w naszym koszyku udajemy się do świata „Mlecznej Polany”, by zasmakować w naszych produktach nabiałowych. Następnym, najważniejszym dla nas światem jest otwarte stoisko mięsno-wędliniarskie. To królestwo „Szymona Rzeźnika”, czyli dział z szeroką ofertą świeżego mięsa i wędlin w ramach lady z obsługą potrafiącą doradzić klientowi.

W naszych sklepach artykuły świeże generują znacznie ponad 50 proc. obrotu. To całkiem duży udział, dlatego te kategorie są dla nas tak ważne i włożyliśmy naprawdę dużo wysiłku w ich dopracowanie. Produktami świeżymi trzeba umieć handlować, a żeby to robić trzeba mieć doskonale opracowane procesy, a przede wszystkim nowoczesną i sprawną logistykę. Stąd nasze duże nakłady inwestycyjne na logistykę w ubiegłym roku.

Dobrze, to teraz chciałbym prosić o bardziej wnikliwie przyjrzenie się wybranym elementom. Dział z warzywami i owocami wydaje się kluczowy, bo klient widzi właśnie tę ofertę po wejściu do palcówki.

Dział z warzywami i owocami oferuje obecnie ok. 100 SKU, a jego oferta w dużej mierze zależy od sezonu. W trakcie budowy stoisko przeszło duże przeobrażenia, np. na początku produkty eksponowaliśmy w pochylonych skrzynkach, które świetnie wyglądały, ale nie sprawdzały się w obsłudze. Postanowiliśmy więc ustawić je na płaskiej powierzchni, co wygląda całkiem dobrze, a przy okazji jest niezwykle funkcjonalne.

Teraz cała oferta jest podana klientowi w bardzo prosty, a jednocześnie atrakcyjny i estetyczny sposób. Po drugie oferta jest czytelna, a produkty widoczne już z daleka. Widać całość oferty, a najlepiej eksponowane są towary o najwyższych rotacjach. Przerzucamy codziennie bardzo duże ilości towaru, co gwarantuje, że możemy utrzymać wysoką jakość. To jest jeden z elementów gry.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 3
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (10)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~TakiJeden 10 3 miesiące temu

    @Darc - od kilku lat wszystkie nowe Polo budowane są wg nowej wizualizacji. Jeśli się nie mylę proces zaczął się jeszcze przed odłączeniem części sklepów (Mila). Poza tym sklepy są remontowane, w zeszłym roku było to chyba kilkadziesiąt sklepów. Nie znam liczb, ale myślę że na tą chwilę w nowej wizualizacji działa pewnie ok. setki sklepów. Do 2020 wyremontowane mają być wszystkie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Z branży 9 3 miesiące temu

    Zdjęcia zdjęciami. Każdy nowy sklep wygląda lepiej niż stare. Dawno nie byłem w Polo. Pojechałem zobaczyć ten sklep i widać pracę z asortymentem. Zawsze jest pytanie co Idzie poza zmianą wyglądu? Chyba jeszcze wzmocnili ladę z wędlinami. Ciekawa piekarnia. Klienci chyba nawet zadowoleni, ale niestety dalej stoją w kolejkach. Ciekawy jestem cyfr, struktury sprzedaży?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Darc 8 3 miesiące temuocena: 100% 

    To jednak Polacy też potrafią zrobić market spożywczy. Tylko to jest jeden, czy takie będą wszystkie?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~murek 7 3 miesiące temuocena: 0% 

    dalej bez kas samoobsługowych? wiadomo, sklep gdzie masa dziadów przychodzi;/

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~J-2 6 3 miesiące temuocena: 100% 

    Fajna lada

    oceń komentarz
  • ~Ctrl C 5 3 miesiące temuocena: 25% 

    Fajny Lidl

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~min 4 3 miesiące temuocena: 75% 

    nie przypomina tesco

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~max 3 3 miesiące temuocena: 22% 

    przypomina lidla

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~hej 2 3 miesiące temuocena: 36% 

    Kopia Lidla - gratuluję ctr C ctr V :)

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Majk 1 3 miesiące temuocena: 100% 

    pozostałe sklepy ile SKU mają w asortymencie ? również około 4 tys czy tylko te w nowym koncepcie ?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony