REKLAMAMarket Roku 2018  - baner główny
50 proc. sprzedaży w sklepach Bidronki generują użytkownicy karty Moja Biedronka

50 proc. sprzedaży w sklepach Bidronki generują użytkownicy karty Moja Biedronka (materiały własne)

Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins ujawniła, że blisko 50% sprzedaży sieci odbywa się z udziałem kart lojalnościowych Moja Biedronka. Średnia wartość paragonu w Biedronce to ok. 33 zł. Firma z optymizmem patrzy na prognozy ekonomiczne dla Polski i mimo inflacji zamierza utrzymywać przewagę konkurencyjną nad rywalizującymi dyskontami średnio o 5-6%.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

– Blisko 50% sprzedaży Biedronki powiązane jest z kartami lojalnościowymi Moja Biedronka. Jednak wzrosty sprzedaży należy wiązać nie tylko z kartami lojalnościowymi, ale także z rozwijaniem asortymentu, a przede wszystkim z akcjami promocyjnymi, dzięki którym wykorzystujemy obecną dynamikę rynkową, czyli wzrost dochodu rozporządzalnego konsumentów. Będziemy te działania kontynuować – powiedziała Ana Luísa Virgínia, szefowa biura zarządu Jerónimo Martins.

Karty lojalnościowe pomagają w pracy nad wzrostem sprzedaży także w taki sposób, że dzięki nim firma otrzymuje precyzyjną informację odnośnie preferencji klientów i jest w stanie szybciej niż dotychczas korygować swoje kampanie promocyjne.

– W przypadku nakładów na reklamę, mamy dwa elementy – koszty związane z kartami Moja Biedronka, które są nieco bardziej marginalne oraz koszty akcji promocyjnych dla posiadaczy kart. Karty lojalnościowe dają wiedzę o reakcjach konsumentów na poszczególne akcje. Jeśli klienci są nagradzani za jakiś zakup, możemy szybko stwierdzić, czy rzeczywiście dokonują zakupów, czy kampania działa. Skoro obecnie blisko 50% sprzedaży "przechodzi" przez karty lojalnościowe, oznacza to, że ludzie do nich przywykli i chętnie z nich korzystają, zatem my wykorzystujemy je głównie do prowadzenia kampanii promocyjnych – przekonuje menedżerka.

Wszystkie te elementy – poprawa oferty, karty lojalnościowe i promocje okresowe – przyczyniają się do wzrostu średniej wartości paragonu. Z kolei cały wzrost sprzedaży like-for-like w Biedronce wynika ze wzrostu wartości koszyka zakupowego. Średnia wartość paragonu to obecnie ok. 33 zł. W Polsce Biedronka odnotowała wzrost udziałów w rynku o około dwa punty procentowe w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku.

– Patrzymy z optymizmem na prognozy ekonomiczne dla Polski. Obecnie nie widzimy powodów, dla których miałoby się zmienić nastawienie konsumentów, którzy obecnie są gotowi zwiększać wydatki na konsumpcję, chętnie próbują produktów o nieco wyższej jakości, myślę więc, że Biedronka ma wszelkie szanse, by wykorzystać ten trend. Oczywiście to, o ile zwiększyła się zasobność polskich konsumentów, szczególnie ta związana z transferami socjalnymi, można będzie wiarygodnie ocenić dopiero w zestawieniu z drugim kwartałem roku, czyli pierwsze porównania możliwe będą dopiero po kwietniu. Jednak sama większa gotowość Polaków do zakupów nie ulega wątpliwości i zakładamy, że będzie się ona utrzymywać –  mówi Ana Luísa Virgínia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"