REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

(fot. mat. prasowe Tesco UK)

Polacy zaliczają się do światowej czołówki konsumentów chętnych do korzystania z nowoczesnych technologii handlu przyszłości. Są zainteresowani także korzystaniem z technologii, które jeszcze nie zostały wdrożone na dużą skalę – wynika z raportu firmy Ebeltoft Group.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Badacze sprawdzili postawy konsumentów wobec cyfrowego doświadczenia zakupowego. Za przykład wzięli zakupy spożywcze dokonywane za pośrednictwem inteligentnej lodówki, która sprawdza stan zapasów poszczególnych produktów – technologia ta jest jeszcze w fazie testów. Zainteresowanie lub duże zainteresowanie tą technologią zgłosiło 65 proc. badanych z RPA i 64 proc. z Rumunii. Polacy znaleźli się na 4. miejscu z wynikiem 57 proc. Co ciekawe, znikome zainteresowanie taką formą zakupów wyrazili Belgowie i Niemcy (po 28 proc.), Norwegowie (27 proc.), Duńczycy (26 proc.) i Holendrzy (23 proc.)

W przypadku zakupów głosowych – za pośrednictwem inteligentnego asystenta Amazon Alexa lub Google Home – najbardziej zainteresowani byli Rumuni i Brazylijczycy (po 57 proc.) oraz Polacy i mieszkańcy RPA (po 45 proc.). Dopiero na czwartym miejscu znaleźli się mieszkańcy USA (36 proc.) gdzie ta technologia funkcjonuje na większą skalę, a na 14 pozycji znaleźli się Holendrzy i małomówni Norwegowie (po 16 proc.).

Kolejny przebadany temat to postawy konsumentów wobec spersonalizowanego marketingu. Na pytanie, jak ważna jest dla nich personalizacja e-maili i innych komunikatów marketingowych, za ważną lub bardzo ważną uznało ją 77 proc. Rumunów i tylko 33 proc. Duńczyków. Polacy (46 proc.) znaleźli się mniej więcej w połowie stawki, pomiędzy Brytyjczykami (48 proc.) a Norwegami (45 proc.).

W rozbiciu na grupy wiekowe przodują Millenialsi (57 proc.) przed nieco starszą Generacją X (50 proc.) oraz pokoleniem Baby Boomers (urodzeni w latach 60-tych) i osoby starsze (42 proc.).

Oprócz personalizacji przekazu, możliwa jest personalizacja produktów, np. wybieranie indywidualnych kolorów czy tworzenie własnej grafiki. W tym przypadku Polacy także znaleźli się wśród najbardziej zainteresowanych taką opcją z wynikiem 61 proc., za Rumunami (74 proc.) i mieszkańcami RPA (68 proc.).

Po wyodrębnieniu z całej próby Millenialsów, także mieścimy się w czołówce (73 proc.), za Rumunią (82 proc.), Brazylią (79 proc.) i RPA (77 proc.), a tuż przed Hiszpanią i USA (po 72 proc.).

Z kolei na pytanie, „Czy w ciągu ostatniego roku dokonałeś personalizacji produktu w sklepie, np. wybierając kolor lub wpływając na wzornictwo produktu?” polscy Millenialsi okazali się liderami – takiej personalizacji dokonało 53 proc. z nich. Liderami byliśmy także jako cała populacja, ex eaquo z Brazylią (po 38 proc.).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony