REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(fot. Unsplash.com)

Polscy konsumenci na tle Europy są pesymistami, jeśli chodzi o kondycję ekonomiczną kraju w ciągu kolejnych 12 miesięcy. Najbardziej martwią się pandemią koronawirusa oraz ochroną środowiska. Mimo wszystko sytuację finansową swoich gospodarstw domowych oceniają nieco lepiej niż ogólną sytuację ekonomiczną w Polsce. To wnioski, jakie płyną z badania „Jak COVID-19 wpłynął na polskich konsumentów?” przeprowadzone przez GfK.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Pandemia, która jeszcze w kwietniu ubiegłego roku była jednym z najmniejszych zagrożeń, których obawiali się Polacy, dziś stała się głównym trapiącym konsumentów problemem. Co ciekawe, rozterki finansowe spadły na dalsze miejsca i martwią nas mniej niż jeszcze rok wcześniej. Najciekawszy wydaje się jednak fakt, że zanieczyszczenie środowiska i zmiana klimatu nadal znajdują się w centrum konsumenckich niepokojów.

Jak wynika z danych GFK, na początku kwietnia nastroje konsumenckie było dużo gorsze niż podczas kryzysu w 2008 i 2009 r., co więcej były histerycznie niskie. Co więcej od 2012 roku nastroje konsumenckie stale się polepszały – tym bardziej widoczny jest ich spadek spowodowany pandemią koronawirusa.

Wygląda już jednak na to, że Polscy konsumenci zaczynają patrzeć w przyszłość z nieśmiałym optymizmem, bo w porównaniu z początkiem pandemii spada liczba osób, które spodziewają się, że ich sytuacja finansowa się pogorszy. Na początku marca (6-11 marca) pogorszenia finansów spodziewało się 16 proc. ankietowanych, ale już od 3 do 6 kwietnia takie obawy deklarowało 63 proc. Pomiędzy 8 a 11 maja było to 46 proc. badanych.

Chociaż trend zaczyna wyglądać optymistycznie, to jednak na tle innych krajów, polscy konsumenci cechują się wyjątkowym sceptycyzmem, bo aż 77 proc. z nich uważa, że sytuacja ekonomiczna Polsce pogorszy się w ciągu najbliższego roku. Co ciekawe ogólna sytuacja w kraju postrzegana jest gorzej niż prognozy ankietowanych dla własnych, domowych budżetów.

Wszystko to sprawia, że w najbliższym czasie Polacy coraz częściej będą starali się oszczędzać i zmieniać swoje przyzwyczajenia związane z zakupami i stylem życia.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony