REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)
Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego

Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego (fot. Konrad Kaszuba)

Dla Carrefoura rynek francuski jest i długo pozostanie najważniejszy. W Europie sieć generuje ponad 61 proc. przychodów. Polska to dopiero 10. pod tym względem rynek detalisty, który większy przychody generuje nawet w dużo mniejszej od naszego kraju Rumunii – raport Edge by Ascential.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

W podziale na regiony, najważniejsza dla Carrefoura jest Europa, gdzie sieć generuje 61,6 proc. przychodów. Druga pod tym względem jest Ameryka Łacińska – 18,9 proc. przychodów. Region Bliskiego Wschodu i Afryki odpowiada za 12,3 proc. sprzedaży, a Azja-Pacyfik za 7,1 proc. Jednak udział tego ostatniego rynku wkrótce znacząco spadnie, po tym jak Carrefour porozumiał się w sprawie sprzedaży 80 proc. swojego biznesu w Chinach z miejscową firmą Suning.

W podziale na kraje, najważniejsza jest i długo jeszcze pozostanie Francja, ze sprzedażą brutto rzędu 46,1 mld dolarów. Na drugim miejscu jest pod tym względem Brazylia – 19,5 mld dolarów – a na trzecim Hiszpania – 11,3 mld dolarów. Polska zajmuje 10. pozycję, ze sprzedażą brutto rzędu 2,4 mld dolarów. Wyprzedza nas Rumunia – 2,5 mld dolarów.

Także pod względem udziału e-commerce w całości sprzedaży na czoło wysuwa się Francja – 5,4 proc. Druga jest Hiszpania – 2,9 proc., a trzecie Zjednoczone Emiraty Arabskie – 2,8 proc. Polska znajduje się w tym zestawieniu w połowie listy z udziałem e-commerce w sprzedaży ogółem na poziomie 1,2 proc.

Francuski detalista jest w trakcie głębokiej transformacji, zgodnie z planem Carrefour 2022. Sieć w dalszym ciągu bazuje na hipermarketach, od których zaczynała, jednak plan transformacji zakłada szybki rozwój e-commerce, kanału convenience oraz cash&carry.

Według szacunków firmy Edge, w 2019 r. łączna sprzedaż brutto w kanale hipermarketów wyniesie 63,4 mld USD. Banner Carrefour Market – supermarkety i sklepy osiedlowe, przyniesie przychody brutto rzędu 25 mld dolarów, a brazylijski banner hurtowo-detaliczny Atacadão – 12,4 mld dolarów.

Łączna sprzedaż brutto Grupy Carrefour w 2019 r. powinna sięgnąć 122 mld dolarów, co daje sieci 12. pozycję na liście największych światowych detalistów. Sprzedaż brutto w kanale e-commerce wyniesie 3,4 mld USD. W 2024 r. wartość ta może sięgnąć 6,5 mld USD.

Źródło: Edge by Ascential, Winning with… Carrefour, August 2019

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Pastor 1 9 dni temuocena: 75% 

    Bardzo dobrze, trzeba wspierać Polski rynek. Obcemu kapitałowi mówimy nie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony