REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
Henrike Waldburg, dyrektor zarządzająca inwestycjami w handlu detalicznym w Union Investment

Henrike Waldburg, dyrektor zarządzająca inwestycjami w handlu detalicznym w Union Investment (mat. prasowe)

Według najnowszego indeksu atrakcyjności inwestycyjnej nieruchomości handlowych na świecie Global Retail Attractiveness Index, opublikowanego przez Union Investment, Polska i Czechy są najatrakcyjniejszymi rynkami handlu detalicznego w Europie.

REKLAMAProxi Cloud Belka w artykułach_wrzesien

Dobre nastroje konsumentów i detalistów sprzyjały kondycji światowych rynków detalicznych w II kwartale 2018 r. Ożywienie gospodarcze sprzyja wzrostowi wielu rynków, na których pojawiają się lukratywne okazje inwestycyjne. Jednocześnie zwiększa się rozwarstwienie pomiędzy rynkami przyjaznymi dla inwestorów, z dobrymi fundamentami ekonomicznymi, a takimi rynkami, na których już od dwóch lat pojawiały się pierwsze sygnały ostrzegawcze.

Union Investment’s Global Retail Attractiveness Index (GRAI) za II kw. 2018 r. pokazuje wyraźną różnicę pomiędzy liderami i najsłabszymi rynkami – obecnie sięga ona 20 punktów, czyli jest większa niż w poprzednim badaniu za IV kw. 2017 r.

– Jednym z najważniejszych sygnałów jest fakt, że ogólny indeks dla Europy EU-12 wynosi 110 punktów, czyli powyżej globalnej średniej. Wynika to z dalszej poprawy nastrojów konsumentów i zdecydowanie pozytywnego nastawienia detalistów – wyjaśnia Henrike Waldburg, dyrektor zarządzająca inwestycjami w handlu detalicznym w Union Investment. – Sektor nieruchomości handlowych doświadcza dużej niepewności ze strony inwestorów. Dlatego tak ważne jest śledzenie bardzo zróżnicowanych modeli rozwoju regionalnego i rozróżnianie rynków z pozytywnymi długofalowymi trendami dla inwestorów od tych, które zmagają się z różnego rodzaju problemami natury strukturalnej. Nasz najnowszy indeks może być w tym pomocny – zapewnia menedżerka.

Według najnowszego odczytu GRAI najbardziej atrakcyjnymi rynkami w Europie są Czechy (120 pkt) i Polska (118 pkt.), a tuż za nimi plasują się kraje mocno dotknięte kryzysem finansowym – Irlandia i Portugalia. Niemcy plasują się na piątej pozycji. Z tej piątki tylko Polska i Czechy zyskały punkty w indeksie w ujęciu rok do roku – odpowiednio +4 i +5 pkt. W poprzednim badaniu za IV kw. 2017 r. Polska przewodziła stawce.

Najwięcej straciły Niemcy i Francja – po -7 pkt. W Niemczech szwankowała sprzedaż detaliczna, Francję osłabiła głównie inflacja. Tym samym kraj nad Sekwaną spadł do ostatniej trójki z zaledwie 102 pkt., wyprzedzając tylko Wielką Brytanię ze 101 pkt. oraz Belgię, która jako jedyna w grupie EU-12 osunęła się pod próg „setki” z 98 pkt.

Indeks GRAI dla europejskiej „12” rósł dość stabilnie od 2015 r., ale na przestrzeni ostatniego roku spadł o 3 punkty, głównie z powodu braku wzrostu sprzedaży detalicznej (-12 pkt w sub-indeksie). Ta stagnacja była odczuwana wszędzie, ale głównie w Austrii (-25 pkt), Portugalii (-22 pkt) i Niemczech (-17 pkt).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony