REKLAMAATLANTA POLAND - BAKAL - ŚWIĘTA - BANER GŁÓWNY (GRUDZIEŃ 2019)
Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego (zdj. ilustracyjne)

Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego (zdj. ilustracyjne) (fot. Konrad Kaszuba)

Na handlowej mapie Polski można zauważyć ciekawą prawidłowość. Z danych GUS wynika, że liczba osób przypadających na jeden supermarket i hipermarket rośnie z dużą regularnością, w miarę jak posuwamy się z zachodu na wschód kraju.

REKLAMAIteCom -  Przepisomat (Święta) - Belka w artykułach (01-10.12.2019)

W 2018 r. odnotowano wzrost łącznej liczby supermarketów i hipermarketów w porównaniu z rokiem poprzednim (o 4,4 proc.), w wyniku czego na jeden sklep tych kategorii przypadało średnio 4668 osób, podczas gdy w 2017 r. było to 4877 osób.

W układzie regionalnym najwięcej ludności przypadającej na jeden supermarket i hipermarket odnotowano w województwie lubelskim – 6016 osób, wobec 6110 osób w roku poprzednim. Najmniej osób przypada na jedną placówkę wielkopowierzchniową w województwie lubuskim – 3294 – w roku 2017 było to 3606 osób.

W 2018 r. szacowany udział wartości sprzedaży realizowanej łącznie przez supermarkety i hipermarkety w sprzedaży detalicznej w sklepach i na stacjach paliw stanowił 24,8 proc. i był o 0,1 p. proc. niższy niż przed rokiem.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony