REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

(fot. Pixabay CC0)

Wg danych Visa już ponad 99,9 proc. terminali płatniczych używanych w Polsce obsługuje płatności zbliżeniowe. Udział płatności zbliżeniowych przy użyciu polskich kart w ogólnej liczbie transakcji bezgotówkowych dokonywanych w punktach sprzedaży na terenie naszego kraju zbliżył się do poziomu 85 proc.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Płatności zbliżeniowe – realizowane z wykorzystaniem kart płatniczych, smartfonów czy urządzeń ubieralnych – to już stały element zwyczajów zakupowych wielu Polaków. Coraz częściej płacimy w ten sposób zarówno za większe zakupy, jak i za wiele drobnych rzeczy każdego dnia. Popularyzacja płatności zbliżeniowych jest trendem obserwowanym na wielu rynkach, ale Polska i pozostałe kraje Europy Środkowo-Wschodniej (Czechy, Słowacja, Węgry) przodują pod tym względem na świecie (wszystkie te państwa zajmują miejsca w globalnej czołowej szóstce pod względem popularności płatności zbliżeniowych). Jednocześnie dane Europejskiego Banku Centralnego plasują Polskę w ścisłej czołówce krajów o najniższym udziale transakcji oszukańczych w całym obszarze SEPA.

– Zgodnie z misją Visa od wielu lat aktywnie wspieramy w Polsce rozwój handlu cyfrowego, w tym płatności zbliżeniowych. W tym celu blisko współpracujemy z Fundacją Polska Bezgotówkowa, agentami rozliczeniowymi i detalistami, wypracowujemy pilotażowe programy w ramach Inkubatora Innowacji Visa oraz prowadzimy kampanie informacyjno-promocyjne, zachęcając konsumentów do płatności zbliżeniowych. W najbliższych tygodniach Polska stanie się pierwszym krajem na świecie, w którym zbliżeniowo będzie można zapłacić w każdym fizycznym punkcie sprzedaży – mówi Jakub Kiwior, dyrektor generalny Visa w Polsce i na Węgrzech.

Fundacja Polska Bezgotówkowa, której współzałożycielem jest Visa, wspiera rozwój sieci akceptacji w Polsce. W ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa, Fundacja oferuje przedsiębiorcom możliwość skorzystania ze wsparcia polegającego na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Równolegle przez cały czas trwania Programu Fundacja prowadzi intensywne działania informacyjno-edukacyjne kierowane do przedsiębiorców i posiadaczy kart. Visa wnosi do Programu Polska Bezgotówkowa wiedzę ekspercką, doświadczenie oraz wkład finansowy. Wyniki badania zrealizowanego w ramach Inkubatora Innowacji Visa w Warszawie, dotyczącego barier we wprowadzaniu terminali płatniczych u mikroprzedsiębiorców, pomogły Fundacji Polska Bezgotówkowa w pracach nad strategią marketingową Programu.

Wcześniej Visa stworzyła i wdrożyła w Polsce, wyjątkowy w skali europejskiej, ogólnorynkowy program „Kartą Visa zapłacisz wszędzie”, który w latach 2010-2015 przyczynił się do podwojenia liczby terminali w Polsce. W rezultacie Polacy mogą dokonywać płatności bezgotówkowych, w tym zbliżeniowych, w większej liczbie punktów handlowo-usługowych. Już dziś wielu konsumentów nie wyobraża sobie codziennego funkcjonowania bez płacenia zbliżeniowo za zakupy czy usługi. Jak pokazują wyniki raportu Digital Payments Study 2017 przygotowanego na zlecenie Visa,  86 proc. polskich konsumentów dokonało płatności zbliżeniowej (wzrost o 5 p.p. w ciągu 12 miesięcy).

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony