REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień 2018)

(fot. Pixabay CC0)

Pomimo szybkiego wzrostu, rynek superfoods stanowi wciąż ułamek procenta globalnego rynku zdrowej żywności. Z raportu dotyczącego produkcji ekologicznej z 2017 r. wynika, że wiodącym rynkiem ekologicznej żywności jest USA z wartością na poziomie prawie 36 mld euro, na dalszej pozycji znalazły się Niemcy z rynkiem o wartości 8,6 mld euro, Francja z wartością 5,5 mld euro oraz Chiny z rynkiem na poziomie 4,7 mld euro. Zdaniem ekspertów DNB Bank Polska, również Polska może zacząć liczyć się na tym rynku.

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Globalna wartość segmentu superfoods wyniosła około 145 mld dolarów w 2017 r., a tempo wzrostu to 14 – 15 proc. rocznie. Wg danych firmy Technavio, wartość globalnego rynku superfoods w 2021 r. przekroczy 256 mld dolarów.

Nie ma jednoznacznej definicji dla „superfoods”. Terminem tym określa się na ogół żywność bogatą w składniki odżywcze, których właściwości uważane są za szczególnie korzystne dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Nie istnieje także zamknięta lista produktów spełniających kryteria superfoods. W Polsce coraz więcej producentów decyduje się na rozwój linii, w których powstają nietypowe koncepty z dodatkiem takich składników, jak: jagody goji, acai czy glony wakame. – Nie należy zapominać także o polskich superfoods, jak: orzechy, czosnek, brokuł lub różnego rodzaju kasze, co sprawia, że również polskie firmy mogą odgrywać coraz ważniejszą rolę na tym rynku, tym bardziej, że coraz więcej sieci handlowych jest zainteresowanych dystrybucją ich produktów – mówi Bogna Zasadzka, ekspert ds. rynku spożywczego w DNB Bank Polska S.A.

Najbardziej innowacyjnym rynkiem superfoods, według najnowszych badań Mintel's Global New Products Database (GNPD) z lipca 2017 są Niemcy, które uzyskały pozycję lidera przed Australią i Wielką Brytanią. W latach 2013 – 2016, w Niemczech liczba premier żywności  z oznaczeniami „superżywność", „superowoc", „superzboże", „superwarzywo" czy „supernasiona" wzrosła łącznie aż o 433 proc. Z rynkowych danych wynika, że w ciągu trzech lat globalny rynek w tym segmencie może wzrosnąć do niema 256 mld dolarów.

Obecne trendy na rynkach światowych wskazują, że coraz ważniejsze znaczenie dla konsumentów mają czynniki prozdrowotne, które sprzyjają temu, aby rynek produktów superfoods wzrastał dynamicznie. Wzrost popytu w ramach segmentu superfoods odbywa się przede wszystkim poprzez większą świadomość konsumentów, ich edukację  oraz  swoiste poczucie „ inwestycji w przyszłość”, czyli dbałości o to, aby to co konsumujemy teraz wpłynęło pozytywnie na nasze przyszłe zdrowie. Producenci – z uwagi na zmieniające się oczekiwania – są zmuszeni do tworzenia konceptów prozdrowotnych. Dlatego nawet w branży słodyczy czy przekąsek widać już pewne zmiany polegające na tym, że produkty uzupełnia się o zdrowe składniki czy też zmienia się proces jego wytwarzania.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony