REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 06.08.2019)
Patrice Bahuaud, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w Checkpoint Systems

Patrice Bahuaud, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w Checkpoint Systems (mat. prasowe)

Liderami europejskiej branży detalicznej od dawna są Francja, Niemcy, Wielka Brytania i Hiszpania. Kraje te, które przez wiele lat utrzymywały stabilny wzrost, jeszcze dynamiczniejszy od czasu pojawienia się e-handlu w latach 2000, teraz mogą dać się wyprzedzić Polsce – przekonuje Patrice Bahuaud, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie EMEA w Checkpoint Systems.

REKLAMAKAiN - Belka w artykułach (lipiec PROMO)

Polska ma solidną gospodarkę, której szczególnie istotnym motorem jest jeden sektor: handel detaliczny. Na scenie gospodarczej Polska dysponuje poważnymi atutami, żeby zacząć nadawać tempo europejskiemu sektorowi detalicznemu.

Polska gospodarka rośnie szybciej, niż oczekiwano. Jej PKB wzrósł o 4,6 proc. (oczekiwano 3,2 proc.) – dwukrotnie więcej, niż wynosi średnia unijna. Jednym z powodów był wzrost konsumpcji gospodarstw domowych o 4,8 proc. w 2017 r.

W Europie Środkowej Polska jest jednym z najbardziej obiecujących rynków dla graczy z branży detalicznej. Rynek detaliczny w Europie Zachodniej jest dojrzały, z szacowaną stopą wzrostu na poziomie 0,3 proc. W Polsce z kolei nadal rośnie, co wskazuje, że zwiększa się popyt na budowę obiektów komercyjnych. W odróżnieniu od zachodnich rynków wskaźnik wyposażenia technologicznego jest niższy niż europejska średnia, a to sugeruje duży potencjał rozwojowy.

Według raportów poświęconym e-handlowi w Polsce, już 56 proc. polskich użytkowników Internetu dokonało zakupu w sieci (Gemius). W 2017 r. polski rynek e-commerce był wart 40 mld złotych (Interaktywnie.pl) i prognozuje się, że do 2020 roku kwota ta może przekroczyć 60 mld złotych (PwC).

– To zbliżenie wymiaru cyfrowego i fizycznego, zwane „phygital’’, ma wpływ na strategie sprzedawców działających na polskim rynku i prowadzi do wdrożenia strategii „wielokanałowych’’, pożądanych przez jego europejskich sąsiadów. Wpływa także na nawyki konsumentów, którzy korzystają z nowych sposobów konsumpcji, takich jak click&collect – wyjaśnia Patrice Bahuaud.

Analitycy jasno wskazują technologie, które mają być fundamentem przyszłych trendów w handlu detalicznym. Są trzy takie technologie: sztuczna inteligencja, internet rzeczy (IoT) oraz blockchain.

– Polska jest laboratorium idei: „uczenie maszynowe”i sztuczną inteligencję wykorzystuje się do optymalizacji i automatyzacji zakupów, usługi „z dostawą w tym samym dniu’’ stają się coraz bardziej powszechne, powoli rozwija się e-handel... tyle nowych zastosowań, które dynamizują rynek detaliczny i otwierają nowe możliwości wzrostu. Ten żyzny grunt sprawia, że Polska jest rynkiem testowym zarówno dla firm, które dostarczają nowe rozwiązania, jak i dla samych sklepów, które chcą wypróbować nowe koncepcje sprzedaży kładące coraz większy nacisk na wrażenia klienta oraz łączność sieciową – przekonuje menedżer Checkpoint Systems.

Firma Checkpoint, będąca częścią CCL Industries, jest dostawcą zintegrowanego rozwiązania RFID dla sieci handlowych. W kwietniu ubiegłego roku otworzyła polską spółkę zależną, która działa w Europie Wschodniej i Środkowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony