REKLAMABIZERBA - Baner Główny (listopad)
Sklep sieci Biedronka w Warszawie

Sklep sieci Biedronka w Warszawie (materiały własne)

Według analityków Planet Retail w skali globalnej sektor dyskontów w ostatnich latach rośnie najszybciej. Niektóre rynki oferują szczególnie dobre warunki do zrównoważonej i zyskownej ekspansji. W grupie tych rynków znalazła się Polska.

REKLAMAEC Alkohole - belka w artykułach - DRINCO II

Niestabilność rynków finansowych i realnych gospodarek, polityczna niepewność w USA i niektórych krajach europejskich, czy wreszcie chwiejne nastroje konsumenckie to od ładnych paru lat praktycznie norma. Taka sytuacja sprzyja dyskontom, którym w trudnych czasach łatwiej pozyskuje się dodatkowych klientów z zestresowanej klasy średniej. Tym bardziej że same dyskonty ewoluują, rozszerzają ofertę premium i poprawiają jakość obsługi.

Polska i Turcja to jedyne kraje na świecie, w których sieć dyskontowa jest liderem sprzedaży. Biedronka bardzo wcześnie rozpoczęła ekspansję do mniejszych miejscowości, na lokalne rynki zbyt małe dla hipermarketów. Obecnie ta ekspansja jest mniej dynamiczna, ale wciąż na terenach “Polski powiatowej” potencjał wzrostu jest ogromny. Niezależne sklepy tradycyjne na tych obszarach w dalszym ciągu odpowiadają za co najmniej połowę sprzedaży artykułów spożywczych. Dyskonty wcześniej czy później zaczną wchodzić na kolejne obszary wiejskie.

Analitycy Planet Retail prognozują, że w ciągu najbliższych pięciu lat sieci Biedronka, Lidl, Netto i Aldi otworzą w sumie ok. 570 nowych dyskontów. W 2022 r. dyskonterzy przejmą 28,4% sprzedaży detalicznej żywności, przy 27% obecnie. I zapewne na tym nie poprzestaną.

Przypomnijmy, że na koniec 2016 r. w Polsce działało ponad 3800 sklepów dyskontowych pod szyldami Biedronka (2722), Lidl (607), Netto (362) i Aldi Nord (118). W porównaniu z rokiem 2015 na krajowym rynku przybyło 116 sklepów w tym koncepcie. Biorąc pod uwagę prognozę ekspertów za 5 lat może funkcjonować w Polsce ponad 3370 placówek dyskontowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 14

  • 14
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~norbert 3 9 miesięcy temuocena: 0% 

    Lubię dyskonty jak Biedronka i Lidl, w przeciwieństwie do takich tworów jak M1, Kaufland i inne. Między innymi z powodu spotykanej czasem w tych hiper chamskiej obsługi i okazuje się, że nie jestem jedyny (komentarz ocenzurowany przez moderatora)

    Edytowany: 9 miesięcy temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ziuta 2 9 miesięcy temu

    sorry kuki ale dajemy cały czas od 27 lat z uśmiechem na twarzy jak prostytutka

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Kuki 1 9 miesięcy temuocena: 67% 

    A kiedy damy im dupy jeszcze za sklepem ?? Tak za friko . Jarek liczyłem na ciebie ,ale widać nic nie zrobiłeś i nie zrobisz/

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony
"