REKLAMAMLEKOVITA - Baner główny - WPC (sierpień-wrzesień 2018)
Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę

Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę (fot. mat. pras.)

Produkcja mięsa drobiowego w Polsce w latach 2014-2017 zwiększyła się o prawie 30 proc. W zeszłym roku nasz kraj był odpowiedzialny za 16 proc. unijnej produkcji drobiu. W 2016 r. po raz pierwszy w historii eksport mięsa i podrobów drobiowych z naszego kraju przekroczył 1 mln t, a w sierpniu 2017 roku liczba wstawień kurcząt brojlerów osiągnęła wartość 100 mln sztuk w ciągu jednego miesiąca – wynika z raportu „Rynek mięsa drobiowego”, przygotowanego przez ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas oraz Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG). 

REKLAMAFBK 2018 - belka w artykułach - (sierpień-wrzesień 2018)

Branża drobiarska jest działem gospodarki, w którym Polska w ostatnich latach bez wątpienia odniosła największy sukces. W produkcji mięsa drobiowego nasz kraj jest liderem w Unii Europejskiej i jednym z największych jego eksporterów.

– Sektor drobiarski jest szczególnie istotny dla Banku – ok. 10 proc. naszych przychodów w Food&Agri przypada na tę branżę. Uczestniczymy w wielu inwestycjach naszych klientów. Często innowacyjnych i pionierskich, związanych z rozwojem ferm drobiarskich, firm zajmujących się ubojem, przetwórstwem i handlem drobiem. W moim przekonaniu branża ta może pochwalić się jednymi z najlepiej przygotowanych i przeprowadzonych inwestycji – mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę. – Dla naszego Banku bardzo ważne jest także, aby sektor drobiarski w Polsce rozwijał się w sposób zrównoważony, a inwestycje prowadzone były na postawie dogłębnych analiz i uwzględniały możliwe wahania cen. Dlatego, mam nadzieję, że raport będzie pomocny w tworzeniu strategii biznesowych firm z tego sektora – dodaje.. 

Dynamiczny rozwój branży drobiarskiej sprawił, że Polska jest liderem rynku unijnego, ale również coraz wyraźniej zaznacza swoje miejsce w światowym handlu. W 2016 roku nasz kraj odpowiadał za 2,1 proc. globalnej produkcji mięsa drobiowego. Warto zwrócić uwagę, że obserwowany w ostatnich trzech latach spadek cen, a także pojawienie się grypy ptaków w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, a co za tym idzie, nadpodaż nie tylko na rynku krajowym, ale i unijnym, może wpłynąć na przyszłość polskiej branży drobiarskiej. Dane produkcyjne i handlowe jednoznacznie wskazują, że rozwój nie będzie możliwy bez zdobywania kolejnych rynków zbytu i umacniania pozycji na już istniejących. 

- Branża drobiarska jest jednym z przykładów doskonale rozwijającego się sektora polskiej gospodarki. Jako Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza zdajemy sobie sprawę, jak ważnym motorem sukcesu naszej branży jest – oraz będzie w przyszłości – eksport. Dlatego też działania KRD-IG w głównej mierze koncentrują się na dywersyfikowaniu kierunków sprzedaży. Dzięki zagranicznym misjom gospodarczym organizowanym przez naszą Izbę możemy pozyskiwać nowe rynki zbytu, a tym samym wykorzystać potencjał i zadbać o dalszy rozwój polskich hodowców i producentów drobiu. Zależy nam bowiem na sukcesie wszystkich uczestników łańcucha produkcji drobiarskiej w Polsce – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony