22 lutego 2019
Post ze zdjęciem akcji sieci Lidl "Kupuję, nie marnuję", wykonanym przez autorkę bloga Opcja.Promocja, znalazł się na profilu akcji Foodsharing Wrocław. W ten...
Afera z nieprzebadaną wołowiną z Mazowsza od razu przełożyła się na sprzedaż polskiego mięsa na rynkach zagranicznych. Przykładowo w Czechach i na Słowacji już pierwszego...
W Radomiu ruszył pierwszy w tym mieście lokal sieci kawiarni Costa Coffee. Znany operator na rynku operator jest już obecny w ponad 20 miastach Polski.
20 lutego 2019
19 lutego 2019
21 lutego 2019
Sieć Biedronka pochwaliła się, że z jej karty lojalnościowej Moja Biedronka korzysta już 7 mln użytkowników. W zamian za przekazanie sieci swoich danych osobowych i zgody...
1 lutego 2019
Zakaz handlu w niedzielę zaostrza rywalizację między sprzedawcami. Tym bardziej, że według prognoz opracowanych przez Euromonitor International, w efekcie tych zmian z handlowej...
14 lutego 2019
13 lutego 2019
Trzynaście wielkich firm – sieci handlowych i producentów żywności – podpisało dzisiaj w siedzibie francuskiego ministerstwa ochrony środowiska narodowy pakt w...
18 lutego 2019
UOKiK zgłosił zastrzeżenia do transakcji przejęcia sieci Cinema 3D przez Multikino. Akwizycja dotyczy 12 kin zlokalizowanych w 12 miastach.
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Mięso czerwone, drób, wędliny
Raporty i analizy
12 czerwca 2018, 15:40
wiadomoscihandlowe.pl
Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę (fot. mat. pras.)
Produkcja mięsa drobiowego w Polsce w latach 2014-2017 zwiększyła się o prawie 30 proc. W zeszłym roku nasz kraj był odpowiedzialny za 16 proc. unijnej produkcji drobiu. W 2016 r. po raz pierwszy w historii eksport mięsa i podrobów drobiowych z naszego kraju przekroczył 1 mln t, a w sierpniu 2017 roku liczba wstawień kurcząt brojlerów osiągnęła wartość 100 mln sztuk w ciągu jednego miesiąca – wynika z raportu „Rynek mięsa drobiowego”, przygotowanego przez ekspertów Banku BGŻ BNP Paribas oraz Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej (KRD-IG).
Branża drobiarska jest działem gospodarki, w którym Polska w ostatnich latach bez wątpienia odniosła największy sukces. W produkcji mięsa drobiowego nasz kraj jest liderem w Unii Europejskiej i jednym z największych jego eksporterów.
– Sektor drobiarski jest szczególnie istotny dla Banku – ok. 10 proc. naszych przychodów w Food&Agri przypada na tę branżę. Uczestniczymy w wielu inwestycjach naszych klientów. Często innowacyjnych i pionierskich, związanych z rozwojem ferm drobiarskich, firm zajmujących się ubojem, przetwórstwem i handlem drobiem. W moim przekonaniu branża ta może pochwalić się jednymi z najlepiej przygotowanych i przeprowadzonych inwestycji – mówi Bartosz Urbaniak, szef Bankowości Agro BNP Paribas na Europę Środkowo-Wschodnią i Afrykę. – Dla naszego Banku bardzo ważne jest także, aby sektor drobiarski w Polsce rozwijał się w sposób zrównoważony, a inwestycje prowadzone były na postawie dogłębnych analiz i uwzględniały możliwe wahania cen. Dlatego, mam nadzieję, że raport będzie pomocny w tworzeniu strategii biznesowych firm z tego sektora – dodaje..
Dynamiczny rozwój branży drobiarskiej sprawił, że Polska jest liderem rynku unijnego, ale również coraz wyraźniej zaznacza swoje miejsce w światowym handlu. W 2016 roku nasz kraj odpowiadał za 2,1 proc. globalnej produkcji mięsa drobiowego. Warto zwrócić uwagę, że obserwowany w ostatnich trzech latach spadek cen, a także pojawienie się grypy ptaków w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej, a co za tym idzie, nadpodaż nie tylko na rynku krajowym, ale i unijnym, może wpłynąć na przyszłość polskiej branży drobiarskiej. Dane produkcyjne i handlowe jednoznacznie wskazują, że rozwój nie będzie możliwy bez zdobywania kolejnych rynków zbytu i umacniania pozycji na już istniejących.
- Branża drobiarska jest jednym z przykładów doskonale rozwijającego się sektora polskiej gospodarki. Jako Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza zdajemy sobie sprawę, jak ważnym motorem sukcesu naszej branży jest – oraz będzie w przyszłości – eksport. Dlatego też działania KRD-IG w głównej mierze koncentrują się na dywersyfikowaniu kierunków sprzedaży. Dzięki zagranicznym misjom gospodarczym organizowanym przez naszą Izbę możemy pozyskiwać nowe rynki zbytu, a tym samym wykorzystać potencjał i zadbać o dalszy rozwój polskich hodowców i producentów drobiu. Zależy nam bowiem na sukcesie wszystkich uczestników łańcucha produkcji drobiarskiej w Polsce – mówi Łukasz Dominiak, dyrektor generalny Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej.
Niemal 90 proc. rodziców wybiera dla swoich dzieci mięso drobiowe: kurczaka (68 proc.) lub
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, po przeprowadzeniu postępowania
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
12 lutego 2019
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.