REKLAMAHELIO - Baner Główny - Bakaliowe Kieszonkowe (18-29.09.2019)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Polacy uwielbiają obniżki cen produktów - wynika z najnowszego raportu BIG InfoMonitor "Zwyczaje finansowe Polaków", przeprowadzonego przez Quality Watch. Nasi rodacy poszukują oszczędności również na inne sposoby, m.in... nie częstują papierosami i nie dają napiwków.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Z badania wynika, że ponad połowa Polaków (52 proc.) przyznaje, że kupuje głównie na promocjach. Miłośnicy okazji i obniżek przeważają niemal w każdej grupie wiekowej i w każdym województwie. Na czele znalazły się jednak Podkarpacie (57 proc.) i Śląsk (56 proc.), a jeśli chodzi o płeć, to polowanie na promocje zdecydowanie jest domeną kobiet (59 proc.).

Promocje uwielbiane są zwłaszcza przez młodych Polaków. Wśród respondentów z grupy wiekowej 25-34 lata, aż 59 proc. wskazało, że kupuje produkty głównie wtedy, gdy są przecenione. Niewiele mniejszy odsetek podobnych deklaracji dotyczył osób w wieku 18-24 lata (54 proc.).

Promocjami najmniej przejmują się osoby starsze, jednak i w tym przypadku odsetek Polaków i Polek kupujących głównie na promocjach jest stosunkowo wysoki. Dla grupy wiekowej 55-64 lata jest to 49 proc., a dla osób z przedziału wiekowego 65-74 lata - 46 proc.

Na czym jeszcze Polacy starają się zaoszczędzić? Z raportu BIG InfoMonitor wynika, że na dostawie zakupów zrobionych w sieci. - Wirtualne sklepy powinny wziąć pod uwagę, że co szósty rodak szuka opcji, w której nie musi płacić i stara się szukać do skutku. Wśród 16 proc. zwolenników takiego cięcia kosztów są zarówno kobiety jak i mężczyźni, najczęściej między 35 a 44 rokiem życia - tłumaczą zleceniodawcy badania.

Co może wydać się zaskakujące, najrzadziej zwracają uwagę na darmową dostawę e-zakupów osoby między 18 a 24 rokiem życia. Statystycznie najczęściej kupuje w sieci tylko wtedy, gdy przesyłka jest za darmo ten, kto mieszka w Opolskiem (31 proc.), podczas gdy osoby ze świętokrzyskiego przywiązują do tego niewielką wagę (8 proc.).

Swoich zwolenników - 12 proc., mają też tzw. "happy hours", czyli oferta restauracji w określonych godzinach, w ciągu których obowiązują niższe ceny na określone menu. Choć w Polsce to wciąż rzadkość, jeśli się pojawia, częściej zwracają uwagę na „happy hours” kobiety oraz osoby do 34 roku życia.

Polacy dość niechętnie dają też napiwki. Aż 49 proc. respondentów z przedziału 18-24 lata stwierdziło, że prawie ich nie daje. Również najstarsza grupa badanych osób zachowuje się podobnie (45 proc.). Znacznie chętniej napiwki dają osoby w średnim wieku - do unikania napiwków przyznaje się 26 proc. osób z przedziału 35-44 lata i 28 proc. osób w wieku 45-54 lata.

Źródło: badanie BIG InfoMonitor

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~dar 1 22 dni temu

    Nieprawdopodobne, klienci lubią promocje bo płacą mniej. Bardzo odkrywcze...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony