REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL - Konkurs) - Baner Główny  (czerwiec 2018)

BRANŻA PO GODZINACH

 

5 grudnia 2018, 14:05

(fot. Pixabay CC0)

Strona 3 z 3
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

Największym segmentem rynku dóbr luksusowych w Polsce niezmiennie od lat pozostają samochody marek premium oraz luksusowe, które stanowiły 13,5 proc. rejestracji wszystkich samochodów osobowych w trzech kwartałach br. Wartość tego segmentu w tym roku szacowana jest na kwotę 15,5 mld zł. Prognozowana w całym 2018 roku liczba rejestracji nowych aut marek premium wyniesie 76,3 tys. sztuk, a marek luksusowych 251 sztuk, wobec 189 luksusowych samochodów zarejestrowanych w 2017 roku. Segment samochodów luksusowych i premium  zanotował największy wzrost wynoszący 17 proc. r/r.

 Coraz popularniejsza luksusowa biżuteria i zegarki

Drugim największym segmentem rynku dóbr luksusowych jest segment luksusowej odzieży i akcesoriów. Jego wartość szacowana jest na prawie 2,9 mld zł, co oznacza wzrost o 7,2 proc. w stosunku do 2017 roku. Luksusowa odzież i akcesoria, stanowi zaledwie 7 proc. całego rynku odzieży w Polsce – czyli 3-krotnie mniej niż luksusowa odzież we Włoszech lub Francji. Według prognoz średnioroczny wzrost tej kategorii w latach 2018-2023 wyniesie 7,2 proc., a szacowana wartość rynku w Polsce w 2023 roku przekroczy 4  mld zł.

Pomimo dość wysokiego wzrostu na poziomie 9,7 proc. r/r i wartości blisko 1,2 mld zł w 2018 roku, segment luksusowych alkoholi stanowi niewielką część (niecałe 2 proc.) całego rynku alkoholi, którego wartość szacowana jest na 62,5 mld złotych.

- Na uwagę zasługuje rynek luksusowej biżuterii i zegarków, który jest drugim po rynku samochodów premium i luksusowych pod względem dynamiki wzrostu. Zgodnie z szacunkami, wartość rynku luksusowej biżuterii i zegarków wzrośnie o 10,2 proc. r/r, osiągając poziom 723 mln zł w 2018 roku. Do 2023 roku wartość tego sektora wg szacunków wyniesie 1,2 mld zł i będzie wyższa o 70 proc. w porównaniu z 2018 rokiem. Rynek luksusowej biżuterii i zegarków to w 2/3 biżuteria, z czego niemal 70 proc. to biżuteria damska. 80 proc. luksusowych zegarków stanowią zegarki męskie – mówi Tomasz Wiśniewski, partner w  KPMG w Polsce.

 Rynek luksusowych kosmetyków i perfum podobnie, jak segment luksusowej biżuterii i zegarków, stanowi dość niewielki segment rynku dóbr luksusowych, ale odznacza się coraz większą dynamiką wzrostu. Według szacunków wartość rynku luksusowych kosmetyków i perfum wyniesie w 2018 roku 650 mln zł. Największy udział w tej kategorii mają perfumy, które stanowią prawie 60 proc. całego rynku luksusowych kosmetyków i perfum. W najbliższym czasie wartość tej kategorii będzie nadal rosnąć. Średnioroczne tempo wzrostu w latach 2018–2023 wyniesie 6,2 proc., a rynek osiągnie szacowaną wartość 877 mln zł w 2023 roku. Pomimo coraz większego popytu na te produkty polski rynek, w porównaniu z największymi europejskimi krajami, jest wciąż niewielki. Przykładowo wartość segmentu we Francji jest około 17 razy większa – co wskazuje na potencjał rozwoju segmentu luksusowych kosmetyków i perfum w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~You-biler 1 3 miesiące temu

    Jasne że ten rynek rośnie :) Dobra luksusowe, a na ten przykład biżuteria złota, srebrna czy platynowa, od lat cieszy się coraz większą popularnością. Współpracuję ze sklepem jubilerskim (treść niezgodna z regulaminem została usunięta) i widzę sam po zainteresowaniu, jaki pierścionki i obrączki chociażby to popularny temat. Może też ludzie się hajtają częściej, bo i obrączki ślubne idą jak woda ;) - a popatrzcie na ceny: (treść niezgodna z regulaminem została usunięta) to nie są jakieś mega tanie rzeczy, więc chyba status materialny się poprawia!

    Edytowany: 3 miesiące temu

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony