REKLAMAVOG - baner główny 2018

HoReCa - rynek gastronomiczny

 

9 kwietnia 2018, 10:08

(fot. materiały prasowe, Uber Eats)

Według prognoz firmy Statista, obroty światowego rynku dostaw jedzenia (Food Delivery) wyniosą około 121,8 mld dolarów w 2018 r. Oczekuje się, że w ciągu najbliższych czterech lat zyski wzrosną rocznie o 17,7 proc., co w konsekwencji przyniesie obrót wynoszący 234,2 mld dolarów w 2022 roku. Te dane ilustrują rosnącą popularność zamawiania jedzenia przez internet.

REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - belka w artykułach - I etap - (10-25.12.2018)

Na dynamiczny wzrost rynku dostaw jedzenia, bo w tempie około 20 proc. rocznie, wskazuje amerykańska firma doradcza McKinsey & Company. Prognozy Statista dla Polski są imponujące. Oczekuje się, że krajowy rynek dostaw jedzenia (Food Delivery; gracze tacy jak Pyszne.pl czy Uber Eats) wzrośnie średnio nawet o 22,9 proc. rocznie osiągając w 2022 roku wartość 322 mln dolarów. Rynek dostaw jedzenia zamawianego przez internet (Online Takeway) stanowi największy segment tej branży. Szacuje, że w 2018 roku jego obroty osiągną wartość 134 mln dolarów. Co sprawia, że coraz chętniej korzystamy z dostaw jedzenia?

Podstawowym motorem zmian jest rozwój technologiczny. Upowszechnianie internetu i popularność zaawansowanych urządzeń mobilnych powodują, że mamy szybki oraz wygodny dostęp do szerokiej gamy usług. Zmienia się także nasz styl życia, w tym przyzwyczajenia związane ze spożywaniem posiłków. Dziś nikogo już nie dziwi jedzenie „na mieście”, czy zamawianie posiłku z dowozem do domu przez internet.

Przykładowo jeszcze 10 lat temu jedzenie zamawiane na telefon kojarzyło się głównie z tzw. chińczykiem czy pizzą, jednak wraz z rozwojem technologii i cyfryzacji w ostatnich latach, można obserwować trend wypierania zamówień telefonicznych przez te dokonywane online. Dobrą informacją dla branży są najnowsze badania Eurostatu, z których wynika, że już 78 proc. Polaków korzystało z sieci w 2017 roku. Co więcej, zwykle po pierwszym zrealizowanym z powodzeniem zamówieniu, pojawiają się kolejne. Aż 80 proc. zadowolonych z usług klientów, pozostaje lojalna wobec sprawdzonych dostawców.

Platformy internetowe, agregujące oferty, dają nam dostęp do tysięcy restauracji i barów, znajdujących się w zasięgu naszej lokalizacji, umożliwiając różnorodny wybór kuchni i dostawę dań na wskazany przez nas adres. Możemy je zamówić na komputerze lub przez aplikację na smartfonie. Wygoda, oszczędność czasu oraz szeroki wybór dań sprawiają, że coraz więcej Polaków korzysta z dostaw jedzenia. Analizując trendy warto zauważyć, że obok platform internetowych, zwiększa się popularność usług umożliwiających nie tylko zbieranie zamówień, lecz również ich dostarczanie.

Dane Pyszne.pl wskazują, że pomiędzy sobotą a niedzielą, składanych jest do 50 proc. więcej zamówień niż w poniedziałek. Oprócz tego godziny szczytu przypadają na porę lunchową, a następnie w godzinach między 17 a 20. Może świadczyć to o tym, że korzystamy z dostawy w trakcie pracy lub by zamówić kolację do domu bądź zjeść posiłek w weekend z rodziną lub przyjaciółmi. W ostatnich latach rośnie też średnia wartość zamówienia. W porównaniu z Europą Zachodnią w Polsce to blisko 10 euro, ale w Holandii, Austrii czy Belgii – to już dwa razy więcej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony