REKLAMAPRIM (KABANOS) - Baner Główny (03-16 kwietnia 2020)
Według szacunków PMR w 2012 roku rynek artykułów spożywczych w Polsce osiągnął wartość 230 mld zł. To wynik o 2,5 proc. lepszy w stosunku do poprzedniego roku. Duży udział w jego osiągnięciu miały dynamicznie rozwijające się dyskonty i nadal rosnące ceny.
REKLAMA

Sytuacja na rynku pracy oraz zwalniająca gospodarka nie zachęcają do zwiększania konsumpcji. W dodatku koszty życia, w tym ceny żywności, nadal rosną, co przekłada się na stagnację realnych dochodów konsumentów, a tym samym na kontynuację tendencji do racjonalnego wydawania posiadanych środków. – W naszych badaniach, przeprowadzonych we wrześniu ub.r., ponad 70 proc. respondentów określiło swoje wydatki na żywność jako wyższe niż w roku poprzednim. Za tym wzrostem w dużej mierze kryje się nadal odczuwany wzrost cen, stąd gospodarstwa domowe podejmują wiele działań, mających niwelować jego wpływ. Najwięcej, bo 23 proc. badanych wskazało, że w stosunku do poprzedniego roku starają się kupować tyle samo, ale zwracając większą uwagę na ceny. Ale, co ciekawe, w 2012 roku ponad połowa respondentów nie zmieniła znacząco swoich zwyczajów kupowania produktów spożywczych, które wypracowali w latach poprzednich – opisuje Dominika Kubacka, analityk firmy PMR i autorka raportu.
Kolejny rok w spożywczym handlu detalicznym upłynął pod znakiem dominacji dyskontów, które są obecnie najsilniejszym segmentem wśród sklepów wielkopowierzchniowych, z udziałami na poziomie 17 proc. Według szacunków PMR na milion mieszkańców przypada już prawie 80 sklepów dyskontowych. W ciągu ostatnich pięciu lat ich liczba wzrosła o blisko 80 proc., do niemal 3000, a udziały rynkowe podwoiły się. Prognozy wskazują, że za trzy lata będzie działać około 4000 dyskontów, czyli ponad 100 na każdy milion Polaków. Mogą one wówczas odpowiadać za prawie czwartą część rynku spożywczego. 





(RED)

Wiadomości Handlowe, Nr 1 (121) Styczeń 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony