REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Aż 68 proc. osób po 55. roku życia przynosi gazetki bezpośrednio ze sklepu do domu. 17 proc. zabiera je ze skrzynek pocztowych, 11 proc. – z kaletek schodowych, a 3 proc. – z wycieraczek. Ponad 70 proc. ankietowanych analizuje publikację dłużej, niż 10 minut.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

51 proc. konsumentów po przeczytaniu chowa ją do torby na zakupy, a 34 proc. wyrzuca do kosza. Z kolei 12 proc. przechowuje materiały promocyjne w szafkach lub w szufladach. Aż 95 proc. respondentów zestawia ze sobą oferty kilku sieci na raz. Powyższe dane pochodzą z badania przeprowadzonego przez Hiper-com Poland i zarządcę aplikacji mobilnej Blix.

Analiza wykazała, że gazetki dostępne w sklepach najłatwiej docierają do seniorów. 68 proc. respondentów zabiera je stamtąd do domów. Jak podkreśla Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Mobilnej Qpony-Blix, ta tendencja jest stała od kilku lat i nadal będzie się utrzymywać na podobnym poziomie. Szeroko ostatnio omawiana w mediach branżowych, redukcja kosztów druku i kolportażu publikacji dodatkowo wzmocni ten trend.
 
– Warto też zwrócić uwagę na to, że łącznie 31 proc. ankietowanych pozyskuje gazetki bezpośrednio w miejscu zamieszkania. Skrzynki pocztowe, klatki schodowe czy wycieraczki są zawsze dostępne dla starszych osób, które poruszają się samodzielnie. Oczywiście sieci wolałyby unikać kosztów dystrybucji publikacji. Jednak patrząc na wyniki tego badania, nie zrezygnują z tej formy dostarczania swoich ofert, przynajmniej w ciągu najbliższych kilku lat – przewiduje Hubert Majkowski, Country Manager Hiper-com Polska.

Z badania wynika również, że osoby po 55. roku życia najczęściej czytają gazetki od 10 do 20 minut – 39 proc. Więcej czasu poświęca im 33 proc. Od 5 do 10 min. analizuje je 21 proc., a od 1 do 5 min. deklaruje 5 proc. seniorów. Tylko 2 proc. badanych nie potrafi określić, jak długo przegląda jedną publikację. Z reguły klienci najpierw wyszukują potrzebne im produkty, a następnie rozpatrują ich ceny. W tej grupie świadomość konsumencka jest bardzo wysoka. Papierowe wydania są dogłębnie wertowane i to często po wielokroć.
 
– Ponad połowa respondentów chowa gazetki do toreb, z którymi później wychodzi do sklepu. Świadczy to o tym, że papierowe publikacje pełnią dla seniorów ważną rolę, tj. list zakupowych. Mogą oni w prosty sposób zaznaczać długopisem interesujące ich promocje, a na miejscu skreślać znalezione produkty. Najważniejsza jest przy tym czytelność przekazu. Wyraźnie przedstawione oferty mogą zmniejszyć liczbę wyrzucanych materiałów do śmieci. Obecnie 34 proc. badanych pozbywa się ich w ten sposób zaraz po przeczytaniu informacji – zaznacza ekspert z Grupy Mobilnej Qpony-Blix.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony