REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

(fot. Pexels CC0)

W czasie domowej izolacji i zamkniętych galerii handlowych, kanał online jest dla wielu sklepów jedyną szansą na sprzedaż. Według danych platformy Shoper, sytuacja związana z pandemią koronawirusa spowodowała, że sprzedawcy zaczęli otwierać kolejne sklepy internetowe. Niektóre branże notują wzrost sprzedaży, nieliczne ją tracą. Najwięcej zyskują e-sklepy z żywnością.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

Pandemia koronawirusa, której wszyscy staliśmy się ofiarami na początku 2020 roku, zmienia na naszych oczach świat, który znamy od wielu lat. Świat otwarty na wszelkie możliwości: spotkań, zakupów, podróży. Decyzją polskiego rządu zamknięte zostały obiekty handlowe powyżej 2 tys. mkw, nieczynne są wszystkie bary, restauracje oraz placówki rozrywkowe. W domach z kolei zamknęli się ludzie – odbywający albo obowiązkową kwarantannę, albo domową izolację, i ograniczający ryzyko zachorowań.

– W takiej sytuacji wielu przedsiębiorców szuka szansy na sprzedaż swoich towarów w internecie, do którego wciąż dostęp mają wszyscy i w którym łatwiej zrobić zakupy niż w zamkniętym, albo oddalonym od domu i nie wzbudzającym zaufania ze względu na zetknięcie z innym ludźmi, sklepie stacjonarnym. To, że sprzedaż przeniosła się do internetu widać najlepiej po naszych danych – zebranych w pierwszej połowie marca na platformie sklepów internetowych Shoper. Zainteresowanie otwarciem sklepu internetowego, w marcu 2020 wzrosło o połowę w porównaniu z tym samym miesiącem w roku ubiegłym – podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

W porównaniu z podobnym okresem w 2019 roku, w marcu tego roku najwięcej nowych sklepów zakłada się w branżach: książki i multimedia, spożywcza, upominkowa, zdrowie i uroda oraz dom i ogród.



Sklepy, które pracują dłużej, w pierwszych piętnastu dniach marca odnotowały 23 proc. więcej transakcji niż średnio w lutym. Największe wzrosty notują branże: artykuły spożywcze (wzrost zamówień na poziomie 239 proc.), zdrowie i uroda (apteki, drogerie online - 138 proc. zamówień więcej) oraz elektronika i art. dziecięce. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też branża upominkowa i sprzedająca książki oraz multimedia.

Popularność tych branż nie jest przypadkowa – kupujemy w końcu w internecie produkty, które wydają się nam być na co dzień potrzebne, a które niekoniecznie znajdziemy w sklepach stacjonarnych. Wzrost w branży wnętrzarskiej i ogrodowej należy upatrywać także w fakcie, że niektórzy domową izolację wykorzystali na prace ogrodowe lub drobne remonty.

– Ale nie tylko te branże sprzedają. Sklepy oferujące np. odzież, zabawki dla dzieci, elektronikę i sprzęt komputerowy, też mocno starają się przyciągnąć klientów licznymi promocjami albo darmowymi dostawami. Sklep internetowy to dla wielu przedsiębiorców dzisiaj jedyna szansa nie tyle na utrzymanie, co prowadzenie jakiejkolwiek sprzedaży – komentuje Oliwia Tomalik.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Dionizy 1 2 miesiące temuocena: 0% 

    my jako firma tez przenosilismy na poczatku roku czesc sprzedazy na sklep online postawiony na serwerach nazwa.pl - teraz przynajmniej nie musielismy sie martwic w czasie kiedy sklep trzeba bylo zamknac bo sprzedaz online juz hulala

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony