REKLAMAPEKAES - baner glówny 16-30.09.2019

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

14 sierpnia 2018, 13:05

(fot. mat. prasowe)

- Niemcy i Polska mają dla nas najwyższy priorytet w Europie, ponieważ oba kraje oferują obecnie świetne warunki do inwestycji - mówi w rozmowie z wiadomoscihandlowe.pl Henrike Waldburg, dyrektor ds. zarządzania inwestycjami w nieruchomości handlowe w Union Investment Real Estate.

REKLAMAEDENRED - eBook - Belka w artykułach (16-24.09.2019)

Handel w XXI wieku. Czy da się pogodzić tradycyjne centrum handlowe ze sprzedażą internetową towarów?

Centra handlowe, które mają dominującą pozycję w swoim regionie, wciąż radzą sobie dobrze jeśli chodzi o częstotliwość wizyt klientów, sprzedaż i przychody z najmu dla właścicieli. Łączenie sprzedaży stacjonarnej i internetowej w ramach podejścia „omni-channel” stało się już dzisiaj normą dla wielu sprzedawców obecnych w tych centrach. W naszym europejskim portfelu inwestycyjnym mamy ponad 50 centrów handlowych i wciąż inwestujemy w galerie, które przodują na lokalnym rynku, takie jak Magnolia Park we Wrocławiu. Robimy to, bo wiemy, że wielu naszych najemców z sukcesem prowadzi sprzedaż zarówno na miejscu jak i w Internecie. Obecność w obu kanałach sprzedaży pozwala im po prostu na szersze dotarcie do ich grup docelowych.

Innym pomysłem właścicieli galerii jest poszerzanie oferty rozrywkowej...

Tak, to prawda, oferta rozrywkowa faktycznie ma coraz istotniejsze znaczenie w centrach handlowych oraz w obiektach położonych przy ulicach handlowych. Wiele centrów poprawia ofertę udogodnień dla klientów poprzez modernizację wystroju lub tworzenie specjalnych stref tematycznych. Rozwijają się w szczególności strefy gastronomiczne; zwiększa się zarówno ich różnorodność oraz jakość. W przeszłości dominowały przede wszystkim fast foody; teraz klienci oczekują szerokiej oferty gastronomicznej wysokiej jakości, która umili im czas spędzony w centrum handlowym.

Co z ulicami handlowymi, czy jest dla nich miejsce na mapie nowoczesnego handlu? Jak wygląda przyszłość rynku?

Niektóre trendy z segmentu centrów handlowych mają także zastosowanie do sklepów położonych przy ulicach miast. Jeśli nieruchomość ma dobrą lokalizację, a najemcy dobry koncept sprzedażowy, wówczas taki obiekt położony przy ulicy handlowej ma potencjał do uzyskania dobrych wyników – dziś i w przyszłości. W przypadku ulic handlowych ważne jest, by poza możliwością zrobienia zakupów, można było na nich miło spędzić czas. Nie chodzi tutaj tylko o ofertę gastronomiczną, ale i o możliwość doświadczenia czegoś więcej. Dobrym przykładem może być nabyty przez nas ostatnio budynek, znajdujący się właśnie na takiej ulicy handlowej - w tętniącym życiem Meatpacking District w Nowym Jorku. Najemcą tego budynku jest Lexus. Znajduje się tam flagowy salon firmy, który promuje styl życia, który klienci mają utożsamiać z marką Lexus. Elementem tego konceptu są galerie, bary czy restauracje. Oczywiście chodzi o to, żeby najemca sprzedawał swoje produkty, ale w tym przypadku znaczenie ma również otoczenie i możliwość spędzenia czasu w wyjątkowy sposób. Widzimy, że tego typu sklepy są coraz popularniejsze na świecie, szczególnie w najlepszych lokalizacjach.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony