REKLAMAPrzewodnik po handlu 2019 - Baner Główny (PROMOCJA) - 08-20.05.2019

HANDEL I DYSTRYBUCJA

centra handlowe

 

17 stycznia 2019, 12:26

Sklep Reserved

Sklep Reserved (fot. mat. prasowe)

Z analiz Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) i firmy doradczej EY wynika, że polskie sieci handlowe należą do kluczowych najemców galerii i z powodzeniem konkurują z zagranicznymi markami.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Od momentu wejścia Polski do Unii Europejskiej polski przemysł odzieżowo-obuwniczy, znajdujący się wcześniej w głębokim kryzysie, przeszedł szereg pozytywnych zmian i jest obecnie jednym z najprężniejszych sektorów gospodarki.

– Dynamicznie rozwijające się polskie sieci handlowe stanowią bardzo ważne ogniwo funkcjonowania centrów handlowych i z powodzeniem konkurują o klientów z markami międzynarodowymi. Ponadto szereg z nich odnosi sukcesy na rynkach zagranicznych – mówi Radosław Knap, Dyrektor Generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Oprócz dużej ilości średnich i małych przedsiębiorstw działających w tej branży, 22 spółki notowane są na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Największym graczem sektora na giełdzie jest Grupa LPP S.A. (właściciel takich marek jak: Reserved, Cropp, House, Mohito, Sinsay i Tallinder), której wartość jednej akcji od momentu debiutu na giełdzie w 2001 roku wzrosła o 19 285 proc. Grupa posiada już niemal 1800 sklepów w 20 krajach, a zyski spółki systematycznie rosną.

Bardzo dynamicznie rozwija się także grupa OTCF. W swoim porftolio OTCF posiada marki 4F, 4F Junior, Outhorn oraz Everhill. Kolejną rodzimą spółką, która także z powodzeniem konkuruje z zagranicznymi markami i jest ważnym, a także pożądanym najemcą dla właścicieli centrów handlowych, jest CCC S.A. Spółka posiada prawie 100 salonów w 16 krajach.

– Pod względem liczby i wielkości sklepów w Polsce, najwięksi gracze tacy jak LPP czy CCC nie ustępują zagranicznym sieciom, takim jak H&M czy marki Grupy Inditex (np. Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti). Oprócz tego są uważane za równie ważne „kotwice”, co inne znane marki zagraniczne. Jako Polska Rada Centrów Handlowych staramy się tworzyć przestrzeń do promocji rodzimych marek podczas takich wydarzeń jak Targi ReDI, gdzie spotykają się wynajmujący i najemcy powierzchni w galeriach – tłumaczy Radosław Knap.

Oprócz wymienionych firm, istnieje wiele polskich marek modowych, które stanowią podstawę doboru najemców dla małych i średnich lokali w centrach handlowych. Moda męska jest silnie reprezentowana przez Bytom, Wólczankę, Próchnik, Lancerto, Recman oraz Lavard, a sektor mody kobiecej to marki takie jak: Simple, Pretty One, Monnari, Solar, Green Point oraz Taranko. Big Star, Diverse, Tatuum czy Medicine to obecnie silne polskie marki mody młodzieżowej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony