REKLAMAKongres Mięsny 2019 - Baner Główny (styczeń - luty 2019)

Polska sieć 50 style, oferująca obuwie oraz odzież z kategorii sport/lifestyle otworzyła swój pierwszy sklep w Rumunii. Najemca zajmie 315 mkw. w centrum handlowym Iris w Bukareszcie, w dzielnicy Titan. To kolejna firma po LPP, CCC czy 4F, która chce podbić ten jeden z najbardziej atrakcyjnych rynków w naszym regionie Europy.

REKLAMAKongres Mięsny 2019 - belka w artykułach (styczeń 2019)
Brindusa Grama z Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International w Rumunii

Brindusa Grama z Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International w Rumunii (Colliers International)

Według ekspertów Colliers International w Rumunii, którzy doradzali 50 style w transakcji najmu, wejście sieci na rumuński rynek potwierdza  atrakcyjność regionu Europy Wschodniej w oczach polskich marek, a zwłaszcza Rumunii, gdzie w ostatnich latach konsumpcja stale wzrasta.

— Bardzo dobra renoma, jaką cieszą się polskie marki na krajowym rynku, oraz fakt, że Polska jest jednym z czołowych graczy w UE, pozwoliły im na poszukiwanie innych rynków z silnym potencjałem w Europie Wschodniej. Rumunia jest drugim co do wielkości rynkiem w regionie, podobnym do rynku polskiego, z wysoką konsumpcją utrzymującą się dzięki wzrostowi płac. Ponadto polskie marki mają tu już silną pozycję na rynku mody i nie tylko. Wszystkie te czynniki stworzyły idealne warunki do ekspansji sieci takich, jak 50 style — powiedziała Brindusa Grama z Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International w Rumunii.

50 Style należy do polskiej grupy Marketing Investment Group. Sieć posiada ponad 150 sklepów w Polsce oraz na Litwie.

— Rumunia rozwija się bardzo szybko, a dynamika tego rynku wyróżnia go na tle całego regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Mimo krótkiej obecności w Rumunii, odbiór naszych marek jest bardzo dobry, co tylko potwierdza nasze przekonanie, że „apetyt na Rumunię” jest mocno usprawiedliwiony. Dużym atutem jest wielkość kraju oraz potencjał nabywczy, skoncentrowany nie tylko na stolicy, ale obejmujący inne duże ośrodki, takie jak Timișoara, Konstanca, Kluż-Napoka, Krajowa czy Jassy. Widzimy też wielkie możliwości w mniejszych miastach. Rumunia jest jednym z naszych głównych celów rozwojowych w nadchodzących latach zarówno dla marki 50 style, jak i Sizeer, której właścicielem także jest Marketing Investment Group. Ponadto nasze działania rozwojowe koncentrujemy na rynkach, na których jesteśmy już obecni: Estonii, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji i Węgrzech — mówi Rafał Pierzchniak, International Leasing Manager w Marketing Investment Group.

— Rozwój marek 50 Style i Sizeer w Rumunii, a także w innych krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej świadczy o tym, że marki te mają wiele do zaoferowania klientom za granicą. Sukces ich ekspansji to zasługa nowoczesnych i dostosowanych do potrzeb klientów konceptów handlowych, skutecznie konkurujących w nowym otoczeniu rynkowym. Dla polskich firm ekspansja zagraniczna, w tym na rynku rumuńskim, daje możliwość wzrostu biznesu w sytuacji, kiedy w Polsce rynek jest już dojrzały i wymaga innych strategii wzrostu niż tylko rozwój ilościowy sklepów — mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony