15 lutego 2019
Grupa Casino i jej franczyzobiorcy podpisali umowę sprzedaży kilkunastu sklepów Leader Price i Casino na rzecz sieci Lidl, a także jednego hipermarketu na rzecz sieci...
Sprzedaż europejskich partnerów firmy Coca-Cola (CCEP) wzrosła w stosunku do poprzedniego roku o 4% , czyli o 11,5 mld euro. Zysk operacyjny wzrósł o 7% - podaje...
14 lutego 2019
Zgodnie z przyjętą strategią, Metro Group rozwija sprzedaż serwisową i koncentruje się na grupie docelowej podmiotów z sektora HoReCa oraz niezależnych detalistach. W obu...
13 lutego 2019
7 lutego 2019
1 lutego 2019
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty...
21 stycznia 2019
14 stycznia 2019
8 stycznia 2019
7 stycznia 2019
Płatności zbliżeniowe wykorzystywane są już w 85 proc. transakcji w Polsce. Kwoty 50 zł nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Jeszcze w tym roku nastąpi zwiększenie limitu...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
Kilkadziesiąt aut elektrycznych o ładowności do 800 kg będzie przewozić paczki klientów Poczty Polskiej już jesienią 2019 roku. To efekt ubiegłorocznych testów...
12 lutego 2019
Uprawomocnił się wyrok Sądu Rejonowego w Radzyniu Podlaskim w sprawie supermarketu Topaz. Sąd uznał, że market może działać w każdą, także i niehandlową niedzielę, ze...
PRAWO I FINANSE
płatności i bezpieczeństwo transakcji
10 sierpnia 2018, 10:19
wiadomoscihandlowe.pl
Personalizacja oferty w handlu (materiały prasowe)
Konsumenci zapytani o to, jakiego rodzaju informacje mogliby udostępnić, aby sklep przygotował dla nich indywidualną ofertę, w pierwszej kolejności odpowiedzieli, że nie chcą podawać żadnych personaliów. Jeżeli już mieliby czymś się dzielić, to najpierw adresem e-mail. Potem badani wskazywali miejsce zamieszkania. A następna była data urodzenia. Klienci zdecydowanie bardziej chcieliby chronić nr telefonu, imię i nazwisko, zainteresowania, preferencje, a także numer PESEL.
O tym, jakiego rodzaju informacje chcieliby udostępniać klienci w celu personalizacji oferty, można dowiedzieć się z raportu „Sklepy przyszłości”. Został on sporządzony na zlecenie Grupy AdRetail, przez firmę badawczą Mobile Institute. Partnerem przedsięwzięcia był Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK. W sumie przeanalizowano opinie 1627 internautów. Respondenci odpowiadali na pytania wielokrotnego wyboru.
Aż 26 proc. z nich stwierdziło, że nie chce udzielać sklepom żadnych danych personalnych. – Pozyskanie informacji o konsumencie wcale nie jest łatwe. Klienci obawiają się kradzieży swoich danych oraz tego, że zostaną one wykorzystywane w celach, na jakie nie wyrazili zgody. Większość Polaków padła już ofiarą niechcianych telefonów czy spamu e-mailowego z ofertami firm, z którymi wcześniej nie mieli do czynienia. Takie doświadczenia tylko wzmacniają czujność – komentuje Monika Rybczak, sales & business unit director w Hiper-com Polska.
Jak informuje Norbert Kowalski, Dyrektor Zarządzający Grupą AdRetail, 25 proc. ankietowanych byłoby skłonnych podać swój e-mail. Ta forma kontaktu wydaje się klientom najbezpieczniejsza i najmniej uciążliwa w przypadku nachalności sprzedawców. Wynika to z tego, że zdecydowanie łatwiej jest zmienić adres internetowy, niż numer telefonu. Często też konsumenci mają osobne skrzynki tylko do przyjmowania tego typu ofert. Nazwa nie musi się składać z imienia i nazwiska właściciela. Może brzmieć nawet zabawnie. Dzięki temu człowiek ma poczucie, że zachowuje anonimowość.
– Niekiedy cele wykorzystania danych nie są sprecyzowane w jasny sposób. Klienci nie do końca rozumieją powody, dla których mają udostępniać informacje na własny temat. Jeśli sklep internetowy w czytelny sposób poinformuje użytkowników o swoich zamiarach, to być może chętniej podadzą oni swój adres e-mail, a także inne szczegóły potrzebne do stworzenia spersonalizowanej oferty – podkreśla Monika Rybczak.
Z badania również wynika, że 18 proc. ankietowanych udostępniłoby swoje miejsce zamieszkania. Zdaniem Norberta Kowalskiego, konsumenci przyzwyczaili się już do tego, że często są o to pytani. Zawsze podają tę informację, gdy zamawiają produkty ze sklepów internetowych czy dania z restauracji. W innych przypadkach, np. w celu otrzymania kuponu promocyjnego, zwykle wystarczy wskazać kod pocztowy i miasto. To pozwala ustalić reklamodawcy jedynie przybliżoną lokalizację, a więc klienci czują się bezpiecznie, kiedy są o to pytani.
Sklep internetowy Morele.net został zaatakowany – doszło do nieuprawnionego dostępu do
- Zmienia się też samo podejście do zasad zabezpieczania danych. Przedsiębiorcy sami będą
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.