REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
Dla Polaków panele słoneczne są ważniejsze niż sklep samoobsługowy

Dla Polaków panele słoneczne są ważniejsze niż sklep samoobsługowy (Pixabay.com)

Polacy są sceptyczni wobec nowych technologii, ale rozumieją, że nowe są one potrzebne. Eksperci uważają, że to właśnie nowe technologie zdecydują jak będziemy żyć – podaje „Rzeczpospolita”.

REKLAMA

Najważniejszymi innowacjami, z jakich chcielibyśmy korzystać są panele słoneczne na dachu i wiatraki prądotwórcze. Wskazuje je odpowiednio 94 proc. i 86 proc.  ankietowanych – wynika z raportu „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?" przygotowanego dla Fundacji Digital Poland i PwC, na które powołuje się gazeta.

Zagadnienia zakupowe absorbują Polaków w mniejszym zakresie. Oprócz spraw związanych z wytworzeniem energii, respondenci interesują się sprawami związanymi z transportem, stanem zdrowia, nauką i komunikacją przez Internet. Sprawy związane z handlem zajmują miejsce poza pierwszą dziesiątką, ale nie pozostają niezauważone. 

Ponad połowa osób chciałaby korzystać z bezobsługowego sklepu (56 proc.), a niemal tyle samo osób jest za wprowadzeniem płatności odciskiem palca lub skanem siatkówki oka (53 proc.). Co ciekawe, niewiele mniej osób chciałoby skorzystać z usługi dostarczenia paczki dronem (48 proc.). Tylko co trzeci respondent jest zainteresowany roślinnymi zamiennikami produktów mięsnych (32 proc.).

Prof. Witold Orłowski z Akademii Vistula, główny ekonomista PwC w Polsce uważa, że cały świat, w tym również Polska, stoi w obliczu zmian związanych z czwartą rewolucją przemysłową. Jej sensem jest masowe wykorzystanie w gospodarce i życiu społecznym nowych technologii rewolucjonizujących dostarczane usługi, sposoby ich wytwarzania, a także komunikowania się ludzi, dostęp do wiedzy i przetwarzania danych. Dzięki temu w ciągu najbliższych dwóch–trzech dekad nastąpią fundamentalne zmiany w sposobie, w jaki ludzie żyją, pracują i odnoszą się do siebie.

Główny ekonomista PwC podkreślił, że warunkiem skutecznego włączenia się do procesu przemian jest elastyczność i wysoka zdolność do absorpcji nowych technologii. Stwierdzenie to dotyczy ludzi, firm, a także instytucji państwowych. Z omawianego badania wynika, że na razie 60 proc. osób jest ostrożnych wobec nowych technologii.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony