REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni w czekoladzie - Baner Główny (21.08-01.09.2019)
Jeff Bezos, Amazon

Jeff Bezos, Amazon (fot. mat. prasowe Amazon)

Jeff Bezos ujawnił informacje na temat sprzedaży towarów za pośrednictwem platformy marketplace. Jak się okazuje, aż 58 proc. wszystkich produktów sprzedanych za pośrednictwem Amazona w ubiegłym roku pochodziło z oferty firm trzecich, korzystających z platformy sprzedażowej koncernu.

REKLAMA

Jeff Bezos wystosował coroczny list do akcjonariuszy Amazona. Podał w nim dane dotyczące sprzedaży niezależnych detalistów, korzystających z serwisu koncernu. W ubiegłym roku sprzedali oni towary o łącznej wartości 160 mld dolarów, co stanowi 58 proc. całości sprzedaży serwisu.

W początkach działalności platformy – w 1999 r. – było to 3 proc. W 2004 r. sprzedaż firm trzecich wyniosła 25 proc. całości sprzedaży, a w 2015 r. przekroczyła 50 proc. Od początku istnienia serwisu do chwili obecnej średnie tempo wzrostu sprzedaży CAGR wynosiło w przypadku firm zewnętrznych 52 proc. rocznie

W ciągu ostatnich czterech lat sprzedaż niezależnych detalistów za pośrednictwem platformy Amazona wzrosła o 95 mld dolarów rocznie. Bezos nie omieszkał zauważyć, że to tyle, ile wyniosła łączna ubiegłoroczna sprzedaż serwisu eBay. W ciągu zaledwie czterech lat Amazon „dołożył” do swojego biznesu e-commerce równowartość rocznej sprzedaży rywala.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony