REKLAMAProxi.cloud 11-25.10.2019
System FACER™ sprawdza się w przypadku butelek napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Dzięki specjalnej ramce pracownik sklepu może jednym szybkim ruchem przesunąć wszystkie produkty do przodu, a tym samym poprawić ich widoczność.

System FACER™ sprawdza się w przypadku butelek napojów alkoholowych i bezalkoholowych. Dzięki specjalnej ramce pracownik sklepu może jednym szybkim ruchem przesunąć wszystkie produkty do przodu, a tym samym poprawić ich widoczność. (fot. materiał prasowy firmy HL Display)

Efektywne gospodarowanie czasem pracy poszczególnych pracowników sklepów to dziś dla sieci handlowych jedno z kluczowych wyzwań. Dlatego warto pomyśleć o tym, jak usprawnić wykonywane przez nich czynności, chociażby takie jak ustawianie napojów na półkach. Idealnym rozwiązaniem jest system FACER™ oferowany przez firmę HL Display.

REKLAMATOTA - belka w artykule (17-27.10.2019)

Jednym z nowych i wiodących trendów w kategorii napojów bezalkoholowych jest rosnąca popularność opakowań w formacie on­‑the­‑go. Kupujący poszukują napojów zdrowszych, czyli takich, których składniki są naturalne. Mniej cukru, brak sztucznych substancji słodzących, składniki z upraw ekologicznych – o to teraz chodzi.

Liczy się wygoda

Dłuższe dojazdy do pracy i szkoły, mniejsze gospodarstwa domowe, stała dostępność online oraz bardziej „zabiegany” styl życia sprawiają, że w branży detalicznej kładzie się nacisk na wygodę. Wielu ludzi spożywa posiłki poza domem, robią tak zwłaszcza osoby młode. Ta drastyczna zmiana zachowania kupujących ma wiele konsekwencji dla tradycyjnych sklepów, jedną z nich jest wpływ na asortyment, układ czy format sklepu. Na rynku spożywczym jest coraz więcej wygodnych i odżywczych napojów przeznaczonych dla osób, które udają się w podróż, te napoje są wybierane również przez osoby zabiegane. Producenci opracowują nowe produkty i opakowania – dopasowują je do różnych okazji konsumpcyjnych i profili klientów. Co więcej, troska o zrównoważony rozwój skłoniła firmy do poszukiwania alternatyw dla standardowych opakowań z tworzyw sztucznych, jako że liczba świadomych ekologicznie kupujących stale rośnie.

Ekspozycja ma kluczowe znaczenie

Efektywny merchandising jest niezwykle istotny w kategorii napojów. W godzinach szczytu półki w sklepach szybko pustoszeją, a produkty zostają na tyłach półki, przez co ich szanse na zauważenie lub sprzedanie maleją. Produkty powinny być zawsze na przodzie półki, a w przypadku koktajli, soków lub zamienników posiłków idealnie sprawdza się zastosowanie rozwiązania FIFO (ang. „first in first out” – „pierwsze weszło, pierwsze wyszło”), które zmniejsza ryzyko strat produktów o krótkim okresie przydatności do spożycia. Sam remerchandising jest czasochłonny i obecnie pracownicy poświęcają dużo czasu na uzupełnianie i ustawianie produktów na przodzie półki, zamiast np. przeznaczyć ten czas na obsługę klientów. Dlatego potrzebne są rozwiązania merchandisingowe, które umożliwią szybsze uzupełnianie półek przy jednoczesnym ustawieniu produktów na przodzie półki, obniżając przy tym koszty pracy.

Wysoki udział zakupów impulsowych, ekspozycje dodatkowe i krzyżowa sprzedaż napojów z innymi kategoriami, takimi jak słodycze, przekąski lub świeże produkty, mogą dodatkowo napędzać sprzedaż. Kupujący poszukują inspiracji. Badania pokazują, że większość klientów nie dokonuje z góry określonego wyboru, ale ma tendencję do przeglądania zawartości półki. Dlatego kierowanie i inspirowanie kupujących jest kluczowe w środowisku sprzedażowym. Producenci koncentrują się na tworzeniu atrakcyjnych doświadczeń zakupowych przy użyciu odpowiedniego oświetlenia, kolorów, wyróżników półkowych, a nawet monitorów cyfrowych wyświetlających przepisy i listę zakupów.

Szklane i aluminiowe opakowania nie będą uszkodzone

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony