REKLAMAJACOBS - PRIMA - BANER GŁÓWNY (01-15.09.2019)
E‑commerce w Polsce najszybciej rozwija się w Warszawie

E‑commerce w Polsce najszybciej rozwija się w Warszawie (fot. pixabay.com)

Polski rynek egrocery skupia się wokół dużych miast z Warszawą na czele. Jego potencjał jest ogromny, ale rozwój wymaga czasu.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Chociaż rynek e‑grocery najprawdopodobniej nieprędko osiągnie w Polsce dwucyfrowy udział w całym rynku spożywczym, to jego perspektywy wydają się bardzo obiecujące. – Zgodnie z naszymi danymi udział zakupów produktów żywnościowych przez internet wynosi obecnie tylko 0,5 proc. Niemniej prognozy dla tego rynku są bardzo dobre, bo zakładają w najbliższych latach wzrost na poziomie około 20 proc. rocznie, czyli w tempie pięciokrotnie szybszym niż cały rynek spożywczy – komentuje Bartosz Bolecki, starszy analityk handlu detalicznego w agencji badawczej PMR.

Jak łatwo można policzyć, jeśli założylibyśmy, że takie będzie stałe tempo rozwoju rynku e‑grocery, to udział na poziomie 20 proc. w całym rynku spożywczym osiągnąłby on dopiero w 2040 roku. Czy może to nastąpić wcześniej? Zdaniem Bartosza Boleckiego zapewne tak, ale należy wziąć pod uwagę, że w tej chwili w miastach takich jak np. Wrocław czy Kraków oferta e‑grocery Ogranicza się do tego, co proponują sieci Tesco, Leclerc oraz Piotr i Paweł. – Rozwój rynku zależy od pojawienia się na nim dużych graczy. Ostatnio na rynek e‑gorcery weszła sieć Lidl, ale jej aktualna oferta on‑line nie obejmuje artykułów żywnościowych – zauważa ekspert. Dodaje, że kluczowe jest też rozpropagowanie rozwiązania, jakim jest kupowanie jedzenia przez internet wśród szerszej grupy konsumentów. Tymczasem np. Tesco wycofało się z tej usługi w szeregu mniejszych miast.

E‑commerce w Polsce to przede wszystkim Warszawa, która odpowiada za około 50 proc. rynku. – Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na dalszy rozwój w stolicy. Stąd też budowa nowoczesnego, w pełni zautomatyzowanego magazynu, który pozwoli nam czterokrotnie zwiększyć sprzedaż – mówi Grzegorz Bielecki, członek zarządu Frisco.pl. – To, że e‑grocery najszybciej rozwija się w Warszawie wynika głównie ze struktury mieszkańców miasta i z gęstości zaludnienia, ale również ze specyficznego dla stolicy stylu życia. Widzimy tu duży potencjał do dynamicznego rozwoju w nadchodzących latach – dodaje. Akcentuje przy tym, że do tej pory Frisco.pl rośnie dwa razy szybciej niż cały rynek FMCG, który według szacunków jego firmy rośnie w tempie 15‑20 proc.

– My rośniemy w tempie powyżej 34 proc. W momencie, kiedy ustabilizujemy wzrost w Warszawie, pomyślimy o rozwoju w innych miastach, najpierw na południu Polski. Tam też jest duży potencjał, jeśli chodzi o mieszkańców. Natomiast dla całej branży e‑grocery wciąż wyzwaniem jest tzw. „ostatnia mila” – tłumaczy Grzegorz Bielecki. Wszyscy szukają optymalnego sposobu dostarczania zakupów.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 4

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony