REKLAMAInpost - baner główny 14.08-14.09

(mat. prasowe)

Nowe Stowarzyszenie Malinowy Król (SMK) ma na celu integrowanie i reprezentowanie środowiska producentów pomidorów malinowych. Ma ono charakter ogólnopolski. SMK liczy obecnie 30 członków, reprezentujących firmy dostarczające na rynek krajowy około 80 proc. pomidorów malinowych do wszystkich sieci handlowych.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Stowarzyszenie ma za zadanie propagowanie inicjatyw, postaw i działań sprzyjających rozwojowi rynku polskiego pomidora malinowego, wytwarzanie atmosfery zaufania konsumentów do polskich pomidorów malinowych, przeciwdziałanie wprowadzeniu w błąd konsumentów co do odmiany pomidora malinowego bądź kraju pochodzenia, a także przyczynianie się do zwiększenia spożycia polskich pomidorów malinowych.

Stowarzyszenie powstało z inicjatywy Rafała Zarzeckiego, prezesa grupy Citronex, w skład której wchodzą najwięksi w Polce producenci pomidorów malinowych, ale również mniejsi plantatorzy. Łącznie posiadają około 170 ha szklarni, przeznaczonych wyłącznie pod uprawę najsmaczniejszej i najtrudniejszej w pielęgnacji odmiany pomidora malinowego Tomimaru Muchoo.

Pomidor malinowy jest uprawiany w Polsce od 2010 roku. Z roku na rok zwiększa się powierzchnia jego upraw. W ostatnich latach pojawiły się na rynku także inne odmiany pomidora malinowego, nie posiadające walorów smakowych Tomimaru Muchoo.

Odmiana ta nigdy nie była promowana ani sprzedawana pod wspólną marką. Każde gospodarstwo rolno-ogrodnicze sprzedawało produkt we własnych firmowych opakowaniach, pod własnym logo i oznakowaniem bądź w opakowaniach narzuconych przez sieci handlowe. Stowarzyszenie SMK chce promować wśród konsumentów "prawdziwe" pomidory malinowe, tj. Tomimaru Muchoo, pod marką "Malinowy Król".

Pomidor malinowy – inne odmiany niż Tommimaru Muchoo – produkowany jest także w Hiszpanii oraz importowany do Polski. Konsumenci w innych krajach europejskich nie znają smaku pomidora malinowego i nie jest on w żadnym kraju – poza Polską i Rosją – wybierany przez konsumentów. Z tego względu, polski pomidor malinowy nie jest eksportowany do innych krajów europejskich.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 12

  • 11
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (5)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Aaa 5 miesiąc temu

    do Ogrodnika Po prostu artykuł jest błędny nie chodzi o "prawdziwe" tylko o najsmaczniejsze. I tyle. I żeby inni ogrodnicy cwaniacy nie wprowadzali konsumentów w błąd gorszymi odmianami

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Ogrodnik 4 miesiąc temuocena: 0% 

    Niech producenci odmiany Tomimaru muchoo promują swoje produkty, bardzo dobrze, ale niech nie zawłaszczają dla siebie nazwy „Prawdziwy malinowy”. Są tez inne odmiany, jedne smaczniejsze, drugie mniej. To tak jakby producenci odmiany Torero promowali się „prawdziwy czerwony pomidor”.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Śruba 3 3 miesiące temuocena: 100% 

    w końcu będzie jasne czy malinowy to prawdziwy malinowy

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Sz.Z 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Świetna inicjatywa która wyprzedza trendy. Brawo SMK.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~abccba 1 3 miesiące temuocena: 50% 

    kolejna wydmucha dla prania brudnych pieniędzy

    oceń komentarz
do góry strony