REKLAMAMLEKOVITA - Święta Śmietanka - Baner Główny (14-19.12.2019)

PRAWO I FINANSE

rynek pracy i pracownicy

 

13 sierpnia 2019, 11:32

(mat. prasowe)

Strona 2 z 2
REKLAMA

Najczęściej publikowane przez pracodawców ogłoszenia, dotyczą rekrutacji na stanowiska związane 
z obsługą klienta – poszukiwaniu są tu konsultanci, kasjerzy i sprzedawcy. Kiwi Jobs wskazuje, że 
w analizowanych miastach, ilość ofert w tym segmencie (w okresie lipiec-sierpień 2019) praktycznie stale utrzymuje się na poziomie 250-300 dostępnych stanowisk.  Co ciekawe, jest to jednak okres, 
w którym pracodawcy stosunkowo szybko znajdują pracowników – prawdopodobnie ze względu na większą dostępność osób uczących się i większą rotację na rynku ze względu na prace sezonowe. Większość ogłoszeń jest zamykana po kilku dniach.  Po czym pojawiają się kolejne. 

Aplikujących jest całkiem sporo – najpopularniejsze oferty pracy w handlu potrafią zdobyć ponad 300 zgłoszeń od przekraczającej 100 000 aktywnych kandydatów społeczności użytkowników Kiwi Jobs. Średnia ilość aplikacji waha się jednak w okolicach 36-70, w zależności od analizowanego miasta. Te statystyki są kolejnym dowodem na to, że o ile retail jest branżą, w której rynek pracy jest przede wszystkim niezwykle dynamiczny i wymaga od pracodawców ciągłej czujności i szybkiego działania. Ci przedsiębiorcy, którzy mają odpowiednio dużo energii – radzą sobie z deficytami kadrowymi całkiem nieźle – komentuje Katarzyna Godlewska, CEO Kiwi Jobs.

Jak przyciągnąć sprzedawcę do pracy?

Można by przypuszczać, że konkurując o uwagę kandydatów, pracodawcy w branży handlowej używają przede wszystkim argumentu wysokiego wynagrodzenia. Okazuje się jednak, że niekoniecznie. Dane 
i doświadczenia Kiwi Jobs pokazują, że o ile stawki rzeczywiście nieznacznie rosną w okresie wakacji, najczęściej pracodawcy decydują się na inne „wabiki”. Do najpopularniejszych należy oferowanie dodatkowych premii, prowizji wynikowych czy benefitów pozapłacowych.  

Jeśli chodzi o benefity, branża retail nie różni się już bardzo od biurowej pracy w korporacji. Karta Multisport czy prywatna opieka medyczna są w przypadku większości dużych pracodawców standardem, coraz częściej pojawiają się natomiast zupełnie nowe narzędzia. Pracownicy są kuszeni ofertą rozwojową w postaci dodatkowych szkoleń, ale także voucherami na zakupy, bezpłatnymi obiadami pracowniczymi czy specjalnymi zniżkami – mówi Katarzyna Godlewska, CEO Kiwi Jobs.

Retail jest również jedną z pierwszych branż, która odkryła olbrzymie znaczenie employer brandingu – działania nakierowane na budowanie marki pracodawcy, które w założeniu mają zwiększyć potencjał rekrutacyjny firmy są w tym segmencie częste i na bardzo wysokim poziomie, zwłaszcza w przypadku dużych sieci handlowych, mających masowe potrzeby rekrutacyjne i dużą rotację pracowników. To tylko kolejny dowód na to, że handel potrafi bardzo dynamicznie reagować na trendy rynkowe i sprawnie radzić sobie z wyzwaniami rynku pracy. W tej branży szybkość działania jest kluczowa – dlatego właśnie, pracodawcy i HRowcy nie odpoczywają w wakacje. To dla nich okres wzmożonej aktywności, intensywnego i sprawnego działania, którego rezultaty, wbrew obiegowym, „apokaliptycznym” opiniom dot. rynku pracy, są całkiem pozytywne. 
 

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony