REKLAMAATLANTA POLAND (BAKAL) - Baner Główny (maj - czerwiec 2019)

(fot. mat. pras.)

Polska Rada Centrów Handlowych rozpoczęła prace inicjatywnej grupy roboczej złożonej z przedstawicieli firm członkowskich, której celem jest wypracowanie Kodeksu postępowania w zakresie RODO dla centrów handlowych w Polsce. Pierwsze wnioski zostaną ogłoszone już 30 maja.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Kodeks, który powstanie zgodnie z art. 40 rozporządzenia RODO, doprecyzuje i uszczegółowi zasady przetwarzania danych osobowych w branży handlowej. Po zatwierdzeniu przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych określi standard ochrony danych w sektorze. Firmy biorące udział w pracach nad Kodeksem PRCH w zakresie RODO będą mogły dzielić się doświadczeniami i najlepszymi praktykami oraz proponować rozwiązania poprzez konsultacje wewnątrz-branżowe oraz z UODO.

Docelowo PRCH chce stworzyć dokument, którego współtwórcy i sygnatariusze będą liderami w zakresie zarządzania danymi osobowymi w sektorze. 

Dotychczas udział w pracach nad Kodeksem zadeklarowali zarówno właściciele jak i zarządcy nieruchomości. Łącznie reprezentują ponad 100 nieruchomości: galerii handlowo-rozrywkowych oraz parków handlowych i wyprzedażowych. W pracach kodyfikacyjnych wpierać ich będą eksperci z kancelarii DZP oraz DAPR. Plan prac zakłada ukończenie dokumentu w drugiej połowie 2019 roku i przedłożenie do szerszych konsultacji społecznych.

- Tworzenie kodeksów doskonale wpisuje się w działania statutowe stowarzyszenia jakim jest PRCH, czyli m.in. kształtowanie zasad etyki w działalności gospodarczej i zawodowej związanej z nieruchomościami handlowymi, doskonalenie metod zarządzania i norm rzetelnego postępowania w obrocie gospodarczym - mówi Radosław Knap, dyrektor generalny PRCH. - Jako organizacja branży nieruchomości handlowych chcemy wspierać rozwój rynku, już teraz ustalając i przewidując standardy, które umożliwią działania w oparciu o jak najlepsze, zatwierdzone praktyki w przyszłości – dodaje Knap.

- Prawnicy DZP współtworzyli kodeksy postępowania RODO dla wielu sektorów, w tym tak wymagających jak sektor ochrony zdrowia czy sektor teleinformatyczny. Ważne jest, aby swój kodeks miała branża centrów handlowych, aby uwzględnić specyfikę branży. Naszą rolą w pracach nad tym dokumentem jest zebranie praktyk sygnatariuszy kodeksu i ich kodyfikacja – komentuje Wojciech Dziomdzora, radca prawny, Counsel w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.

- Widzimy, że konieczne jest doprecyzowanie do specyfiki branży zwłaszcza takich zagadnień jak monitoring wizyjny oraz realizacja obowiązku informacyjnego - dodaje Mikołaj Otmianowski, wiceprezes DAPR.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony