REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)

(fot. Pixabay CC0)

Polska Rada Centrów Handlowych, we współpracy z firmami członkowskimi, przygotowała zbiór zasad przetwarzania danych osobowych, kluczowych dla branży nieruchomości handlowych. Projekt kodeksu RODO jest na etapie konsultacji społecznych, by wypracować wspólne stanowisko sektora handlu.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Minęły niemal 2 lata od wejścia w życie rozporządzenia o ochronie danych osobowych. Jednak hasło RODO nadal stanowi wyzwanie i wzbudza liczne wątpliwości wśród przedsiębiorców. Z tego powodu Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) podjęła inicjatywę utworzenia kodeksu postępowania dla sektora handlu, który ma ułatwić właściwe i skuteczne stosowanie nowych przepisów poprzez wypracowanie jednolitych praktyk w branży. Aktualne przepisy przewidują możliwość tworzenia branżowych kodeksów postępowania, które mają ułatwić właściwe i skuteczne stosowanie nowych przepisów poprzez wypracowanie jednolitych praktyk. Kodeksy, o których mowa w art. 40 RODO, mogą być tworzone przez organizacje reprezentujące administratorów lub podmioty przetwarzające dane osobowe oraz powinny uwzględniać specyfikę przetwarzania danych osobowych w danym sektorze.

PRCH przygotowała nowy dokument nie tylko, by zapewnić bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych, ale również pomóc w budowaniu zaufania klientów i kontrahentów podmiotów działających na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Kodeks RODO dla sektora handlu uwzględnia specyfikę przetwarzania danych osobowych w branży, dzięki czemu ma szansę stać się efektywnym narzędziem.

Projekt jest na etapie konsultacji społecznych. Każdy, kto chce się zaangażować w tę inicjatywę może pobrać projekt kodeksu RODO ze strony PRCH i zgłosić swoje uwagi do 29 lutego 2020. Wystarczy wypełnić gotowy formularz, również dostępny na stronie PRCH.

– Lojalność klientów i partnerów biznesowych buduje się na podstawie zaufania, a to wymaga przejrzystości działania podmiotów gospodarczych. Stoimy przed szansą stworzenia jasnych i precyzyjnych zasad etyki postępowania wewnątrz branży nieruchomości handlowych, które będą miały realny wpływ na standardy ochrony danych osobowych w branży, która zatrudnia ponad 400 tyś. pracowników. Po ponad 12 miesiącach prac grupy ekspertów z 13 firm członkowskich PRCH będących liderami tego projektu, mamy zaszczyt oddać projekt do szerokich konsultacji społecznych. Mamy nadzieję, że zarówno organizacje pozarządowe, właściciele nieruchomości oraz sieci handlowo-usługowe, jak i pozostałe z ponad 200 firm zrzeszonych w stowarzyszeniu będą chciały podzielić się doświadczeniami i najlepszymi praktykami, by ostateczny kształt kodeksu RODO dla sektora handlu odpowiadał w jak największym stopniu na potrzeby branży – mówi Radosław Knap, Dyrektor Generalny PRCH.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony