REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)
Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding

Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding (fot. archiwum)

Dla polskiego konsumenta najważniejsze są niskie ceny i tym kieruje się on przy wyborze sklepu. Liczy się też dobra lokalizacja, oraz zwykłe przyzwyczajenie. W tym obszarze patriotyzm nie ma dużego znaczenia - ocenił Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatan Holding na panelu dyskusyjnym „Patriotyzm zakupowy, zdrowie, funkcjonalność i lokalność - trendy konsumenckie w Polsce” podczas 10. Kongresu Rynku FMCG.

REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Zdaniem Wojciecha Kruszewskiego, należy zwrócić uwagę na różnicę pomiędzy patriotyzmem zakupowym, a patriotyzmem konsumenckim. - Te pojęcia są często używane zamiennie, co jest nieprecyzyjne. Przejawem patriotyzmu zakupowego byłoby, w moim rozumieniu, sytuacja, kiedy np. do Niemiec weszłaby sieć Walmart, a Niemcy nie robiliby w niej zakupów, ze względu na to, że jest amerykańska – tłumaczył prezes Lewiatan Holding.

- Natomiast patriotyzm konsumencki to według mnie przede wszystkim przyzwyczajenie do określonych marek i produktów. Przykładem może być np. polska marka Wedel, którą konsumenci znają i lubią, nawet jeśli nie zdają sobie sprawy z tego, że jej właścicielem są obecnie Japończycy. Stąd postrzegana jest ona w pozytywny sposób, bo jak wynika z badań Polacy uważają polskie produkty za charakteryzujące się wysoką jakością, zdrowe i smaczne – wyjaśnił.

Kruszewski podkreślił, że gdyby w tym drugim przypadku zastosować zasadę patriotyzmu zakupowego, to konsument powinien sięgać po polski produkt bez względu na jego jakość, skład czy smak, a wyłącznie dlatego, że został on wyprodukowany w kraju przez firmę z polskim kapitałem. - Jednak takie podejście do tematu, jak ostatnio czytałem w statystykach, deklaruje tylko 7 proc. Polaków. Jakich zatem produktów kupujemy najwięcej? Takich, które mają najniższą cenę – zaznaczył ekspert.

- Powyżej 50 proc. klientów sklepów przy wyborze produktu kieruje się przede wszystkim jego ceną. Nie ważne jest zatem dla nich czy dokonują zakupu w sieci mieniącej się polską, choć tak naprawdę będącej zagraniczną, czy w sieci rdzennie polskiej, czy też otwarcie niepolskiej. Nieprawdą jest, że w tym względzie występuje w Polsce jakikolwiek patriotyzm – podsumował Kruszewski.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 6

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony