REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)
Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska

Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska (Carrefour Polska)

Skutki wprowadzenia w Polsce podatku handlowego będą odczuwane przez wszystkich uczestników łańcucha dostaw w handlu - uważa Guillaume de Colonges, prezes Carrefour Polska.

REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Szef Carrefoura pytany przez portal wiadomoscihandlowe.pl o to, czy plany inwestycyjne firmy na ten rok, opiewające na 260 mln zł, zostaną zweryfikowane po wprowadzeniu w Polsce podatku handlowego, odpowiedział: - Jeżeli podatek wejdzie w życie, to będziemy się starali sobie z tą sytuacją poradzić, zapewnić dalszy rozwój firmy. Jednak tak naprawdę pałeczkę przejmą wtedy nasi inwestorzy. To oni będą musieli przeliczyć sobie koszty i to, jaki będzie zwrot z tej inwestycji, oraz ocenić czy nadal to będzie dla nich interesujące.

Jak dodał de Colonges, wprowadzenie podatku handlowego będzie się także wiązało z "oczywistym ryzykiem", jakim jest podwyższenie cen wszystkich produktów w całej Polsce. - Jeżeli rząd rzeczywiście to zrobi (wprowadzi podatek - dop. red.), to będziemy mieli w Polsce dwóch operatorów dominujących, a bardzo wiele podmiotów, łącznie z Carrefourem, będzie sobie musiało zadać wiele pytań, jeżeli chodzi o rozwój na rynku - stwierdził de Colonges.

Szef Carrefoura w Polsce wyraził zadowolenie z faktu, iż próba wprowadzenia w Polsce podatku handlowego została tymczasowo zastopowana i oddala się w czasie. Podkreślił też, że jego firma wielokrotnie ostrzegała przed skutkami wprowadzenia tego typu daniny w naszym kraju. Carrefour spotykał się zarówno ze stroną rządową (m.in. z ministrem finansów Pawłem Szałamachą), jak również uczestniczył w posiedzeniach Europejskiego Okrągłego Stołu Handlu Detalicznego, podczas których dyskutowano o podatku handlowym.

- Carrefour i inne podmioty handlowe nie żyją gdzieś w zawieszeniu, w kosmosie. Jesteśmy powiązani bardzo silnie z producentami, konsumentami, dostawcami, dystrybutorami, z całą tkanką przemysłowo-handlową. Współpracujemy z dostawcami, często drobnymi i średnimi firmami, które dzięki współpracy z naszymi sklepami mogą uzyskać dostęp do rynku lokalnego, ale także do rynku eksportowego, a tym samym do rynków międzynarodowych. Wspieramy te przedsiębiorstwa i ludzi, którzy w nich pracują. Wszyscy uczestniczymy w tym, co nazywamy łańcuchem dostaw. I cały łańcuch odczuje podatek handlowy jeśli zostanie on wprowadzony - przewiduje Guillaume de Colonges.

I dodaje: - Sektor handlu i dystrybucji w Polsce to sektor o bardzo wysokiej sprawności i produktywności. Jesteśmy nowoczesnym sektorem, naprawdę zoptymalizowanym i bardzo porównywalnym, jeżeli chodzi o poziom rozwoju z innymi sektorami.

- Z naszych informacji wynika, że podmioty lokalne i międzynarodowe są w tej chwili dość zadowolone z rentowności uzyskiwanej dzięki współpracy z Carrefourem w długoterminowym horyzoncie czasowym. Obecnie cały sektor jest już zoptymalizowany. Zyskowność sektora dystrybucji, czyli nasza marża, jest bardzo mała. Jeśli podatek miałby się dołożyć do kosztów strukturalnych, które ponosimy, to konsekwencji takiej sytuacji właściwie nie trzeba tłumaczyć... – kończy prezes Carrefour Polska.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 5

  • 4
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~mazda 1 ponad rok temu

    no to wiadomo kto zapłaci podatek od handlu...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony