REKLAMAKORAL - Lodowa Finezja - Baner Główny (czerwiec-lipiec 2018)
Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatana

Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatana (fot. materiały prasowe)

PSH Lewiatan, sieć zrzeszająca aktualnie ok. 3150 sklepów, w bieżącym roku powiększy się o 200 placówek. Plany, o których portalowi wiadomoscihandlowe.pl opowiada Wojciech Kruszewski, prezes Lewiatana, zakładają także modernizację 400 sklepów do końca grudnia 2018 r.

REKLAMADANONE - Danonki - Belka w artykułach (lipiec 2018r.)

Lewiatan chce także zamknąć 2018 r. z wyższą średnią powierzchnią sprzedaży sklepów, niż wynosi ona obecnie. Aktualnie w skład sieci wchodzi ok. 400 supermarketów (powyżej 300 mkw.), ok. 1800 dużych sklepów, ok. 900 placówek średniej wielkości oraz ok. 40 małych sklepów.

- Na podstawie utrzymującej się od kilku lat tendencji zakładamy, że średnia powierzchnia sprzedażowa sklepów zwiększy się o kolejnych 5-8 proc., a obroty sklepów kolejny rok z rzędu osiągną dwucyfrowy wzrost - mówi Wojciech Kruszewski.

Jak zapowiada prezes sieci, Lewiatan zamierza także nadal rozwijać swoją "aktywność prokliencką". Chodzi zwłaszcza o projekty marketingowe (gazetki promocyjne, plakaty, billboardy, programy lojalnościowe, loterie, konkursy dla klientów, etc.). Sieć chce także dalej inwestować w wizerunek marki Lewiatan oraz nasilić reklamę w mediach ogólnopolskich, w szczególności w stacjach radiowych i telewizyjnych.

- Celem naszej polityki zakupowej będzie intensyfikacja działań w kierunku wyrównywania poziomu cen zakupu od producentów do poziomów stosowanych dla dyskontów - zapowiada również Wojciech Kruszewski.

Inne założenia Lewiatana na 2018 r. obejmują: dalszy rozwój oferty produktów marki własnej, zwiększanie portfolio kontraktów handlowych, wdrażanie projektów informatycznych optymalizujących procesy wewnętrzne i zarządzanie siecią, oraz rozwijanie kompetencji pracowników poprzez unowocześnianie systemu szkoleń.

Prezes PSH Lewiatan uważa, że trudna sytuacja na rynku pracy pozostanie jednym z największych wyzwań dla całej branży handlowej. - Rynek boryka się, i pewnie rok 2018 nie przyniesie radykalnych zmian, z poważnymi problemami kadrowymi związanymi z niedoborem pracowników, co dodatkowo wiąże się z coraz wyższymi wymaganiami płacowymi oraz trudnościami w obsadzie stanowisk - podkreśla Kruszewski.

Jak dodaje, wyzwaniem dla branży handlowej będą także liczne zmiany legislacyjne, takie jak ograniczenie handlu w niedziele, opłata recyklingowa za torebki foliowe oraz zmiany w zakresie prawa koncesyjnego na sprzedaż napojów alkoholowych.

- Te regulacje prawne wciąż budzą wiele niejasności, co komplementarnie utrudnia odpowiednie przygotowanie się do ich wdrożenia - ocenia Wojciech Kruszewski (wypowiedź z końcówki minionego roku - red.).

ZAŁĄCZNIK DO ARTYKUŁU

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 5
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 2
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony