REKLAMAPRIM (KABANOS) - GRILL - Baner Główny (29.04-31.07.2020)
Andrzej Skiba, prezes spółki Zakłady Mięsne Skiba S.A.

Andrzej Skiba, prezes spółki Zakłady Mięsne Skiba S.A. (fot. archiwum)

Klienci chcą jeść dobrze, co znaczy zdrowo - to główny i najważniejszy trend na rynku wędlin. Dobrym przykładem jest wzrost sprzedaży parówek, których standardem jest zawartość mięsa na poziomie 70-80 proc. mięsa. Nadal najbardziej popularnym asortymentem są szynki, oczywiście te z wysoką zawartością mięsa - zauważa w rozmowie z serwisem wiadomoscihandlowe.pl Andrzej Skiba, prezes spółki Zakłady Mięsne Skiba S.A.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Czy w 2017 roku planują Państwo rozwój własnej sieci sklepów?

Własna sieć naszych sklepów firmowych jest bardzo rozwinięta. Obecnie liczy 71 sklepów firmowych oraz 7 hurtowni. Nasze punkty zlokalizowane są w północnej części Polski. W przyszłym roku planujemy otwarcie kilku punktów handlowych. Jednocześnie będziemy sukcesywnie kontynuować modernizację najstarszych sklepów, a także doposażać je w nowoczesne urządzenia do pakowania, mielenia oraz ubijania mięsa. Spora część naszych sklepów oferuje wysoki standard obsługi, a przyjazne nowoczesne wnętrza pozwalają na dokonywanie komfortowych zakupów. Dążymy do tego, aby taki standard był we wszystkich naszych sklepach.

Jak wyglądają plany jeśli chodzi o Państwa hurtownie?

Jak wspomniałem, obecnie mamy 7 hurtowni firmowych, które zaopatrują szerokie grono odbiorców. Cały czas utrzymujemy wysoki poziom usług. Niewykluczone, że w przyszłości liczba hurtowni wzrośnie.

Kondycja polskiego rynku wędlin sprzyja rozwojowi?

Wędliny są nadal najczęściej wybierane jako produkt do kanapek. Polski rynek wędlin oferuje szeroki wybór wędlin, które przygotowywane są pod konkretne preferencje klientów. Dynamicznie rozwija się półka produktów premium, które charakteryzują się wysoką jakością. Wpływa na to coraz większa świadomość konsumentów i zdrowe odżywianie.

Jakie są obecnie najważniejsze trendy w tej kategorii?

Klienci chcą jeść dobrze, co znaczy zdrowo - to główny i najważniejszy trend. Dobrym przykładem jest wzrost sprzedaży parówek, których standardem jest zawartość mięsa na poziomie 70-80 proc. mięsa. Nadal najbardziej popularnym asortymentem są szynki, oczywiście te z wysoką zawartością mięsa.

Czy wierzy Pan w dalszy rozwój rynku dań gotowych?

Pomimo coraz szybszego tempa życia uważam, że rynek dan gotowych w Polsce rozwija się nieco wolniej niż w innych krajach. Być może wynika to z naszej tradycyjnej mentalności. Obiady przygotowywane w domu uważane są za zdrowsze i smaczniejsze. Myślę jednak, że kolejne lata będą przełomowe. Dania gotowe są stale udoskonalane. Klienci w tej chwili mogą znaleźć produkty, które absolutnie nie odbiegają niczym od tych przygotowywanych w domu. Dobrym przykładem są mięsa wolno gotowane tzw. „slow cooking”. Produkty te są wyjątkowo kruche i soczyste. Odważyłbym się na stwierdzenie, że są lepsze od tych przygotowanych tradycyjnie. Inną alternatywą są także mięsa marynowane gotowe do upieczenia, które są bardzo dobrze odbierane przez konsumentów.

Czy zgadza się Pan, że rola marketingu w branży mięsnej dynamicznie rośnie?

Klienci są świadomi, chcą wiedzieć więcej, szukają inspiracji, oczekują produktów bardziej spersonalizowanych i ładnie zapakowanych. Dodatkowo maja potrzebę utożsamiania się z marką, którą wybierają. Właśnie tym zajmuje się marketing. Dlatego oczywiście - rola marketingu w branży mięsnej, i nie tylko, dynamicznie rośnie.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAWH Market Spółdzielnie_Halfpage_czerwiec-lipiec 2020
do góry strony