REKLAMAPrzewodnik po handlu 2019 - Baner Główny (PROMOCJA) - 08-20.05.2019

(Źródło: Grupa Otmuchów)

Miniony rok 2018 był okresem, w którym koncentrowaliśmy swoje wysiłki na realizowaniu przyjętej w listopadzie 2016 strategii. Jednocześnie był to rok kilku zmian organizacyjnych mających na celu poprawę efektywności oraz zwiększenie konkurencyjności Grupy – pisze Bogusław Szladewski, prezes ZPC Otmuchów w liście do akcjonariuszy.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2019)

Prezes Szadlewski przypomina, że w 2018 r. firma przeprowadziła proces podwyższenia kapitału, pozyskując kwotę 25 mln PLN na inwestycję związaną z budową nowej fabryki w segmencie słodyczy. W ramach rozwoju oferty produktowej oraz jej lepszego dopasowania do zmieniających się potrzeb konsumenckich zainwestowano w aktywa wytwórcze o łącznej wartości 3,3 mln PLN.

Szef ZPC Otmuchów informuje następnie, że zakończona została również inwestycja w grupach asortymentowych chałwy oraz galanterii czekoladowej. Przyznaje, że przesunięcie w czasie terminu zakończenia tych inwestycji, łącznie o 10 miesięcy, wpłynęło negatywnie na wyniki finansowe Grupy za rok 2018. Negatywny wpływ na wyniki Grupy miał również szereg zdarzeń jednorazowych, które szerzej opisane zostały w raportach okresowych.

– W 2018 roku zintensyfikowaliśmy działania mające na celu rozwój sprzedaży poprzez wykorzystanie potencjału marki ODRA, zarówno w sferze produktowej jak również w obszarze budowy świadomości marki w oparciu o przygotowaną platformę komunikacji „ODRA – Najlepiej Razem”. Wprowadziliśmy na rynek również markę FREEYU, która skierowana jest do osób świadomych, aktywnych w każdej dziedzinie życia, spragnionych czegoś nowego, smacznego i zdrowego zarazem. Marka FREEYU jest alternatywą dla klasycznych słodyczy i komplementarnie uzupełnia portfolio produktowe Grupy. Jednocześnie zrealizowaliśmy wiele projektów w celu rozwoju sprzedaży w obszarze B2B oraz Private Label, w tym również na rynkach zagranicznych – wylicza Bogusław Szladewski.

Menedżer zapewnia, że zarząd spółki jest świadom zarówno jej potencjału, jak i czekających firmę wyzwań, związanych między innymi z dynamicznymi zmianami w strukturze handlu detalicznego w Polsce, stałą presją na wynagrodzenia oraz wciąż nieustabilizowaną sytuacją na rynku cen oraz dystrybucji energii.

ZPC Otmuchów chce skutecznie i efektywnie wykorzystać potencjał zmian postaw konsumenckich, wprowadzając na rynek nowe produkty, a także mniejsze opakowania i krótszse serie produkcyjne.

– Pomimo negatywnych zdarzeń, których doświadczyliśmy w roku 2018, jestem przekonany, że jako grupa osiągnęliśmy lepszą pozycję konkurencyjną i jesteśmy lepiej przygotowani aby sprostać czekającym nas wyzwaniom. Jestem również przekonany, iż konsekwentna realizacja przyjętej strategii będzie skutkować trwałym wzrostem wartości Grupy Otmuchów – zapewnia prezes Szladewski.

W 2018 r. przychody netto Grupy Otmuchów wyniosły 223,3 mln zł, wobec 226,3 rok wcześniej. Strata z działalności operacyjnej wyniosła niespełnia -10,3 mln zł, podczas gdy rok wcześniej firma odnotowała stratę w wysokości niemal -2,1 mln zł. Strata z działalności kontynuowanej wyniosła -13,0 mln w 2018 r. oraz niemal -5,5 mln rok wcześniej.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony