REKLAMADOBROWOLSCY - Syty Wilk - Baner Główny (17.02 - 01.03.2020)
Strona 2 z 3
REKLAMAMAGO - Euroshop - Belka w artykułąch (04-18.03.2020)

Co z kanałem e-grocery?

Ponieważ Tesco ogranicza także liczbę sklepów realizujących zamówienia online, można spodziewać się, że i  tu pojawi się gracz, który wypełni pustkę. Najprawdopodobniej będzie to e-sklep sieci Carrefour, który mocno postawił na rozwój e-commerce. Natomiast nie spodziewałbym się, że kanał internetowy przejmie sprzedaż placówek stacjonarnych.

Warto też zwrócić uwagę na zmiany w asortymencie sieci – Tesco rezygnuje z wielu kategorii artykułów przemysłowych. To może być szansa na dodatkową sprzedaż choćby dla dyskontów niespożywczych – z jednej strony Pepco, ale z drugiej dla szybko rozwijających się sieci takich jak Tedi, Action czy Dealz.

Podsumujmy, które sieci handlowe mają największe szanse na zagospodarowanie „bezpańskich” udziałów rynkowych po Tesco?

Tak jak wspominałem, część udziałów przechwycą inne sieci hipermarketów – najwięcej powinien zyskać Kaufland, który przejmie część lokalizacji. Szansę na przejęcie części klientów mają też duże hipermarkety, które mają podobną strukturę asortymentową do Tesco. Dużo produktów markowych, artykułów przemysłowych czy na wagę oferują  Auchan, Carrefour czy E.Leclerc.

Część udziałów na pewno przejmą te sklepy, które są położone najbliżej zamkniętych placówek, czyli dyskonty, głównie sklepy Biedronki lub Lidla. W przypadku mniejszych miejscowości mogą to być także proximity supermarkety sieci Dino czy Delikatesy Centrum.

Jak może wyglądać rynek detaliczny w 2020 po zrealizowaniu przez Tesco planowanej restrukturyzacji, która zakłada mocne obcięcie asortymentu, ograniczenie liczby placówek do 318 i zmniejszenie ponad 60 hipermarketów?

Udział w rynku Tesco będzie maleć i sieć, jeszcze niedawno należąca do pięciu największych graczy, może nawet wypaść z czołowej 10. Pomiędzy innych operatorów do podziału zostanie ok. 4,5-5 mld zł. Z jednej strony to znacząca suma, bo z naszych prognoz wynika, że wartość rynku spożywczego w 2020 roku wzrośnie o 12 mld zł,. Dzięki zmianie strategii Tesco inne sieci będą miały do podziału między siebie ok. 40 proc. dodatkowej sprzedaży.

Z drugiej strony, ta sprzedaż rozłoży się pomiędzy sieci, więc nie należy spodziewać się, że pojawi się jednoznaczny zwycięzca w tej sytuacji.

A w dłuższej perspektywie?

Warto zastanowić się jaka przyszłość czeka największe hipermarkety. Mniejsze placówki, czyli dyskonty i supermarkety nie są w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb zakupowych konsumentów. Z wyników badania przeprowadzonego przez PMR wynika, że aż 59 proc. konsumentów raz na jakiś czas ma potrzebę zrobić zakupy w hipermarkecie, bo odwiedzane na co dzień sklepy nie zaspokajają ich potrzeb w 100 proc.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 17

  • 12
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (4)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Safer 4 2 miesiące temu

    I bardzo dobrze tesxco to najgorsza ze wszystkich sieci handlowych markecina. Wiecznie smierdzacy dzial miesny i rybny. Kobiety pracujace na tych dzialach odradzaly po cichu mi zakupy bo asortyment byl nieswiezy, wedliny obrzydliwe i mega drogie. Od dawna tam nie chodze ale mam nadzieje ze to szambo wyniesie sie z Polski

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Millennials 3 2 miesiące temuocena: 100% 

    W Tesco mieli kiedys ogromny wybor herbat. Po ostatniej wizycie to nie bylo tego co czesto kupuje. Do dyskontu nie pojde, nie kazdy zadowoli sie trzema rodzajami herbaty, a w hipermarkecie mialem do wyboru kilka metrow na regale...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~ci 2 2 miesiące temuocena: 0% 

    Kabaty sprzedane. Będzie nowy obiekt biurowo-handlowo-mieszkaniowy. Zdziwisz się...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~zet 1 2 miesiące temuocena: 75% 

    Marzy mi sie Carrefour na Kabatach zamiast Tesco... Poludnie Warszawy jest opanowane przez Auchany - oa OK, ale Carrefoury maja inna oferte.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony