REKLAMAPPH 2019 - 50% - Baner Główny (06.11 - 31.12.2019)

(Procter & Gamble)

Procter & Gamble i marka Head & Shoulders wprowadzają na polski rynek szampon w butelce wykonanej w 20 proc. z plastiku zebranego na plażach. Head & Shoulders jest pierwszą marką produktu do pielęgnacji włosów, która zastosowała takie rozwiązanie w swoich opakowaniach. 30 tysięcy butelek Head & Shoulders wykonanych z plastiku plażowego jest dostępnych w sklepach Carrefour od września 2019 r.

REKLAMAITCOM - Belka w artykułach

Według szacunków Fundacji Ellen MacArthur, każdego roku do oceanów trafia około 8 milionów ton plastikowych odpadów. Blisko 80 procent wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych zanieczyszczających oceany to śmieci, które są pozostawiane na lądzie.  

Ograniczenie ilości odpadów plastikowych w morzach i oceanach jest także priorytetem Procter & Gamble, który wykorzystuje siłę swoich marek, by rozwiązywać ważne dla środowiska kwestie. Efektem jest wprowadzane właśnie na rynek innowacyjne opakowanie wykonane z plastikowych odpadów zebranych na plażach w Europie. Marka zadeklarowała, że wykorzysta ten rodzaj tworzywa sztucznego jako bazę procesu produkcyjnego specjalnej edycji opakowania. Zebrane i przetworzone odpady plastikowe stanowią 20 proc. innowacyjnej butelki, a  opakowanie Head & Shoulders nadaje się do recyklingu.

Aby stworzyć ten wyjątkowy produkt, Head & Shoulders połączyło siły z partnerami, którzy są ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który zbierał i sortował odpady i SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego. Eksperci działu Badań i Rozwoju marki Head & Shoulders pracowali przez ponad 10 miesięcy, aby zaprojektować butelkę, która jest żywym dowodem na to, że plastikowe odpady można efektywnie wykorzystać w procesie recyklingu i nadać im drugie życie.

Kluczowym partnerem projektu firmy Procter & Gamble jest Carrefour Polska. - W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które w znaczący sposób zanieczyszczają morza i rzeki na całym świecie. Przeciwdziałanie temu zjawisku jest priorytetem naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. W 2018 roku Carrefour Polska podjął szereg konkretnych działań w ramach realizowanej polityki opakowaniowej, w tym m.in. redukcję masy opakowań produktów marki własnej, wprowadzenie do oferty toreb kasowych pochodzących z recyklingu odpadów, czy umożliwienie klientom w całej Polsce zakupów produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. Współpraca z P&G pozwala nam jeszcze mocniej zaangażować klientów w problem walki z plastikiem, a także aktywne kształtowanie postawy proekologiczne podczas zakupów w naszych sklepach – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju sieci Carrefour w Polsce.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony