REKLAMABelgian Meat Office - Baner Główny (16-30.09.2019)

(fot. Pixabay/CC0)

Rynek gum do żucia w Polsce w ostatnich latach notował spadki wartościowe, jednak z roku na rok są one wyraźnie mniejsze. Producenci nie stoją w miejscu i starają się wprowadzać innowacje, które zachęcą konsumentów do sięgania po produkty z tego segmentu.

REKLAMA

Rynek gum bez cukru w Polsce wart jest obecnie około 580 mln zł i odgrywa istotną rolę w Europie Środkowo-Wschodniej, odpowiadając za około 40% sprzedaży w tym regionie. Mimo spadków wartościowych warto zwrócić uwagę na stały, choć niewielki wzrost ilościowy gum do żucia. W 2017 roku ta wartość kształtowała się na poziomie 6700 ton.

Przełamać monopol

Największym graczem na rynku gum w Polsce jest koncern Wrigley Poland. Firma, która jest właścicielem takich marek jak Orbit, Airwaves, Juicy Fruit i Winterfresh odpowiada za około 90% sprzedaży.

Rozpoznawalnym graczem na rynku gum do żucia jest spółka Perfetti van Melle, która pod marką Mentos oferuje gumy z płynnym nadzieniem.

Na początku stycznia 2018 roku do naszych sklepów trafiły produkty innego globalnego gracza – firmy Mondelez, która wprowadziła na rynek gumy marki Halls w czterech smakach. Gumy Halls mają się wyróżniać m.in. wyjątkowo orzeźwiającym smakiem. Koncern argumentuje, że w ten sposób może umocnić swoją pozycję w słodyczach impulsowych i tchnąć nowe życie w kategorię, która ostatnio nieco zwolniła (według Nielsena wartość rynku gum skurczyła się ostatnio o blisko 2%).

Chrupiąca skorupka

Producenci stymulują sprzedaż, wprowadzając nowe smaki i formaty opakowań, choć Urszula Ziomek, trade marketing manager w Perfetti van Melle, ocenia, że jednym z formatów gum do żucia o największej dystrybucji w Polsce jest kieszonkowy „stick”.

Mentos zaproponował konsumentom odświeżoną gamę gum bez cukru Mentos Pure Fresh w niedużych rolkach. W środku znajdują się okrągłe drażetki z płynnym nadzieniem i chrupiącą skorupką. Dostępne są w już dotychczas istniejących smakach Mint i Lime Mint, a także dwóch nowych – Spearmint i Tutti Frutti. To jednak nie wszystkie ruchy przy opakowaniach. Perfetti van Melle odświeżyło także swoją butelkę Mentos Pure Fresh, adresowaną do konsumentów, którzy wolą mieć przy sobie więcej gum.

Nie tylko przy kasie

Ważną kwestią jest także odpowiednia ekspozycja. Gumy to produkty o charakterze wybitnie impulsowym, wobec czego najczęściej umieszczane są w strefie kasowej. Producenci sugerują jednak, że nie jest to jedyne rozwiązanie. – Dobrym pomysłem jest zaprojektowanie w sklepie tzw. strefy odświeżenia – podkreśla Urszula Ziomek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony