REKLAMAWitpak, baner główny (lipiec-sierpień 2019)
Materiał portalu www.wiadomoscihandlowe.pl z Kongresu Rynku FMCG 2019 r.

Materiał portalu www.wiadomoscihandlowe.pl z Kongresu Rynku FMCG 2019 r.

Troska o środowisko od lat wpisana jest w działalność Procter & Gamble. O tym, jaką rolę w branży odgrywa globalny producent produktów szybkozbywalnych — opowiada Joanna Bohdanowicz, Regionalny Dyrektor Sprzedaży P&G.

Śledząc strategie i działania koncernu można powiedzieć, że bardzo dużo uwagi poświęca działaniu na rzecz zrównoważonego rozwoju, ekologią. Co za tym stoi?

Cel mamy jeden – troska o środowisko i naszą planetę. Jednak już wiele lat temu zintegrowaliśmy zrównoważony rozwój ze strategią biznesową. W ubiegłym roku zrewidowaliśmy naszą globalną Strategię Zrównoważonego Rozwoju, którą nazywamy Ambition 2030. Kładzie ona nacisk na działania wywierające pozytywny wpływ na środowisko. Odpowiedzialna konsumpcja, odpowiedzialna produkcja, odpowiedzialna sprzedaż — dbamy o to, by w tych obszarach doprowadzić do zmiany dotychczasowych przyzwyczajeń. Naszą największą siłą są marki, które goszczą na co dzień w miliardach gospodarstw domowych na świecie. Mówiąc wprost, pomagamy naszym konsumentom w sposób zrównoważony. Przykład? To między innymi innowacje stosowane w naszych wiodących produktach jak Ariel, Lenor, Vizir, czy Fairy. To właśnie one pozwalają na mniejsze zużycie energii i wody. Dążymy do tego, aby żadne opakowanie po produktach nie trafiało do mórz i oceanów. Chcemy też produkować opakowania w całości nadające się do recyklingu. Jesteśmy na dobrej drodze, już dziś 86 proc. naszych opakowań można ponownie przetwarzać, a część z nich poddawać recyklingowi w całości.

Co jeszcze można zrobić, aby osiągnąć te cele?

Współpracujemy z wieloma podmiotami w branży i poza nią, nawiązujemy partnerstwa. W dzisiejszym świecie, z takimi wyzwaniami jak odpady plastikowe, nie można przecież wygrać w pojedynkę –. Dlatego zostaliśmy współzałożycielami Światowego Sojuszu Walki z Plastikowymi Odpadami, którego rolą jest opracowanie i wdrożenie konkretnych rozwiązań pomagających wyeliminować odpady plastikowe ze środowiska. Zwiększamy także udział przetworzonego plastiku w opakowaniach naszych produktów. Znakomitym przykładem jest opakowanie szamponu Head & Shoulders, które powstało z plastiku zebranego na plażach. Od 2017 roku wyprodukowaliśmy już ponad milion takich butelek. Zwiększamy też udział surowców wtórnych w naszych produktach. Są linie produktowe, na przykład marki Lenor, gdzie ponad 50 proc to plastik pochodzący z recyklingu. Jak widać dzieje się dużo, a to nie koniec naszych innowacyjnych pomysłów na rzecz zrównoważonego rozwoju.

     

     

     

     

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony