REKLAMAEuroShop_banner główny_styczeń/luty 2020
Konsumpcja lodów w Polsce w porównaniu z innymi krajami wciąż jest niska, dlatego w dalszym ciągu pozostają one ważnym rynkiem o wysokim potencjale. Obecnie najdynamiczniej rośnie segment lodów premium oraz najtańszych. Tracą produkty ze średniej półki cenowej.
REKLAMA

Według danych Nielsena za 2012 rok segment lodów impulsowych pozostaje stabilny, a familijnych – rośnie. Choć widać dynamiczny wzrost sprzedaży produktów pod markami własnymi sieci handlowych, to jednak markowe artykuły wciąż decydują o kierunkach rozwoju kategorii. – W związku z tym, że lody to przyjemność, na którą konsumenci mogą sobie pozwolić nawet w czasach kryzysu, w ub.r. wzrost zanotowały zarówno lody impulsowe, jak i familijne z oferty Nestlé – mówi Agnieszka Cisło z działu lodów Nestlé Polska. Dodaje, że najdynamiczniej zwiększa się popyt na lody premium, takie jak Mövenpick oraz na produkty tanie. Odbywa się to kosztem asortymentu ze średniej półki cenowej.

Jacek Jankowski z firmy Kilargo (marka Augusto) uważa, że przed początkiem sezonu trudno wyrokować, jak konsumenci lodów zareagują na spowolnienie gospodarcze. Póki co, w dwóch pierwszych miesiącach br. sprzedaż lodów z oferty firmy jest dwukrotnie wyższa niż w tych samych miesiącach rok wcześniej. – Oczywiście mamy plan na tzw. trudne czasy, ale realizujemy go praktycznie od ponad 20 lat. Polega on na produkcji lodów o bardzo dobrym stosunku jakości do ceny – mówi przedstawiciel marki Augusto.

Nestlé: Sponge Bob, multipaki i mohito

Po najnowszej ofercie producentów nie widać oznak pesymizmu. Wielość nowych propozycji świadczy o tym, że wszyscy liczą na konsumentów, którzy nie odmówią sobie przyjemności.

Oferta lodów impulsowych Nestlé zostanie wzbogacona o wodny lód Watermelon o smaku arbuzowo­‑jabłkowym z dodatkiem kakaowych minidropsów oraz o propozycje dla dzieci: Sponge Bob – lód o smaku ananasowym i czekoladowym w opakowaniu z wizerunkiem kreskówkowej postaci oraz Nesquik – połączenie lodów kakaowych i waniliowych z dodatkiem wapnia i witaminy Do ulepszonej recepturze. Rosnąca sprzedaż multipaków – trend obecny na rynku wafli i batonów – ma swoje odbicie również w przypadku lodów impulsowych nawiązujących do batonowych marek. W tym sezonie można będzie kupić lód Kit Kat o smaku waniliowo­‑kakaowym z dodatkiem batonika Kit Kat oraz rożki Lion (połączenie lodów karmelowych, sosu toffi, polewy z mlecznej czekolady i chrupek ryżowych) w opakowaniach po cztery sztuki. Do sklepów trafi również multipack zawierający osiem trójkolorowych lodów Kaktus. Marka Manhattan wzbogaci się o limitowaną edycję Manhattan Mohito (limonka z nutą mięty) oraz Manhattan Pina Colada (ananasowo­‑kokosowe) w opakowaniach o poj. 1400 ml. Z kolei do oferty Mövenpick dołączą Mövenpick Trio – truskawkowe, czekoladowe i waniliowe oraz Mövenpick Banana Carmel – bananowe z sosem karmelowym i kawałkami toffi, oba w kubkach 900 ml.

Koral: znana aktorka, wysyp nowości i loteria

Lodowa oferta firmy Koral powiększy się tym sezonie znacząco m.in o lody wodne Rakieta, Fun, Fun Maxi, Pikolo a także o nowy tropikalny smak, cieszących się duża popularnością, lodów Solo. Do oferty lodów impulsowych dołączą również Gogant (śmietankowo­‑czekoladowy), Top Milkery śmietankowo­‑waniliowe z sorbetem limonowym lub truskawkowym, Top Milker w czekoladzie oraz nowe smaki lodów Oskar (czarna porzeczka i truskawka w polewie). Do sklepów trafi również nowy lód na patyku Duo o smaku śmietankowo­‑waniliowym oraz bogatszy wybór bestsellerowych lodów Koktajlowych w kubkach. Jeśli chodzi o produkty familijne, poszerzono linię Grand 900 ml, dodano do oferty Tort Luksusowy czekoladowy z wiśniami a także lody Maxi Koral w opakowaniu 1500 ml.

Wprowadzeniu nowości towarzyszyć będzie intensywna kampania reklamowa w TVP, radio oraz prasie branżowej, której gwiazdą będzie aktorka Joanna Koroniewska. Ciesząca się powodzeniem „Koralowa Loteria Lodowa – Kup jednego wygraj drugiego” będzie kontynuowana również w tym roku.

Kilargo: rolady i Bambo na patyku

Jak co roku, w kampanii telewizyjnej promowane będą lody z oferty Kilargo. W telewizji i na bilboardach pojawią się reklamy lodów impulsowych Gulliver oraz wybranych nowości. W tym roku Kilargo poszerza gamę deserów lodowych w koncepcie Retro – do Pavlovej, Banana Split i Melby dołączą lody Eton Mess (śmietankowe, sorbet truskawkowy i bezy). Linia rolad premium wzbogaci się o Szarlotkę, a submarka Tre Colori zyska innowacyjną roladę o smaku brzoskwiniowo­‑waniliowo­‑wiśniowym. Linia lodów premium (tzw. czarne kwadraty) wchodzi w nowy sezon w odnowionym nowoczesnym opakowaniu i ze zmienioną recepturą, której podstawą jest płynna śmietanka. Dla dzieci firma przygotowała nowe lody impulsowe Pingi w kształcie pingwina z logo firmy oraz kolorowe lody Pinoccio w atrakcyjnej cenie. Po raz pierwszy w tym roku Kilargo sprzedawać będzie produkty marki Bambo: lody na patyku o poj. 110 ml o smaku śmietankowym, kakaowym i kakaowym z orzeszkami, rożki o smaku truskawkowym, czekoladowym i waniliowym, roladę waniliowo­‑truskawkowo­‑czekoladową oraz lody familijne w wielu smakach. Marka Lody familijne obchodzi w tym roku czterdziestolecie istnienia, co – jak zapowiada przedstawiciel Kilargo – będzie okazją do świętowania jubileuszu.

Grycan: lato pod znakiem lodów jogurtowych

Firma Grycan zadebiutuje w tym roku z nową linią lodów jogurtowych, które pojawią się zarówno w firmowych lodziarniach, jak i w ofercie detalicznej. – Na decyzję o wprowadzeniu takich lodów wpłynęła duża popularność serwowanych w naszych lodziarniach deserów z dodatkiem świeżego jogurtu – mówi Małgorzata Grycan, zarządzająca siecią lodziarni firmowych. Nowości produkowane będą na bazie świeżego jogurtu naturalnego, zawierającego żywe kultury bakterii probiotycznych. Trzy smaki lodów jogurtowych dostępne będą w sprzedaży wiosną, przy czym wyroby o smaku jogurtu naturalnego trafią jedynie do sieci lodziarni, a lody jogurtowe z wiśniami i truskawkami pojawią się również w szerokiej dystrybucji w białych pudełkach o pojemności 500 ml. Wprowadzenie nowości wsparte zostanie ogólnopolską kampanią reklamową. Firma poszerzy także portfolio sorbetów – zarówno w lodziarniach, jak i w sprzedaży detalicznej pojawi się sorbet pomarańczowy. Natomiast sorbet o smaku mango będzie można kupić w niedostępnej do tej pory formie porcyjek z łyżeczką 150 ml.



Będziemy wspierać nasze lody

Lubimy zaskakiwać konsumentów zarówno nowymi produktami, jak i ciekawą komunikacją. W tym sezonie będziemy silnie wspierać nasz sztandarowy produkt – lód na patyku Kaktus. Będzie się wokół niego dużo działo – zarówno w mediach czy Internecie, jak i w punktach sprzedaży. Kolejną marką, którą będziemy promować, jest Mövenpick – lodowe kompozycje deserowe o wyszukanych smakach. Najmłodszym zaproponujemy zabawę na stronie internetowej www.dlafanabanana.pl, gdzie będzie można zagrać w ciekawe gry i zdobyć atrakcyjne nagrody.

Agnieszka Cisło, Nestlé Polska


Kryzys nam niegroźny

Wysoka jakość, bogaty asortyment, bardzo atrakcyjne ceny oraz zakrojone na szeroką skalę działania marketingowe od wielu lat pozwalają osiągać nam sukcesy nie tylko na rynku krajowym. Wysokiej jakości produkty, które nie kosztują dużo, zawsze obronią się na rynku. Negatywne efekty kryzysu gospodarczego nie są dla naszej firmy silnie odczuwalne, co wynika zarówno z przyjętej strategii zarządzania, jak również ze względu na fakt, iż branża spożywcza odczuwa skutki spowolnienia w stosunkowo niewielkim stopniu.

Piotr Gąsiorowski, PPL Koral



Od produktów ekonomicznych po superpremium

Ponieważ lody mają strategiczne znaczenie w portfolio firmy Unilever, szykujemy wiele ciekawych akcji dla konsumentów i szerokie wsparcie naszych produktów w sklepach. Na nadchodzący sezon planujemy wprowadzenie wielu nowości – zarówno impulsów, jak i lodów do konsumpcji domowej. Mając na uwadze sytuację gospodarczą, chcemy odpowiedzieć na potrzeby jak najszerszej grupy konsumentów, dlatego zamierzamy poszerzyć ofertę w segmencie superpremium, jak również w grupie wyrobów ekonomicznych.

Maja Kowalska, Unilever Polska



Katarzyna Chorąży

Wiadomości Handlowe, Nr 3 (123) Marzec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony