20 lutego 2019
Co trzeci Polak uważa, że każda niedziela powinna być handlowa, a co piąty jest za całkowitym zakazem handlu w niedzielę. Niemal połowa (48%) akceptuje jakąś formę...
19 lutego 2019
Świeża żywność ze swej istoty traktowana jest jako „zdrowa”. W 2019 r. producenci i handlowcy będą się starali połączyć takie cechy świeżych produktów,...
Meksykańska sieć restauracyjna Papa Diego rozszerza swój zasięg. Marka zadebiutowała w Katowicach. To pierwszy lokal tej sieci ze stolikami restauracyjnymi.
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
1 lutego 2019
Schematyczne odpisywanie na e-maile, kolejne zimne telefony, monotonne wciskanie do lejka, targowanie się, stosowanie trików sprzedażowych i finalnie jeden domknięty...
21 stycznia 2019
14 stycznia 2019
8 stycznia 2019
7 stycznia 2019
Płatności zbliżeniowe wykorzystywane są już w 85 proc. transakcji w Polsce. Kwoty 50 zł nie wymagają potwierdzenia numerem PIN. Jeszcze w tym roku nastąpi zwiększenie limitu...
11 lutego 2019
8 lutego 2019
Zarząd Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego Baltona podpisał 19 lutego z firmą Loxxess Polska umowę na obsługę logistyczno-magazynową sieci sklepów. Szacunkowa...
18 lutego 2019
12 lutego 2019
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Napoje i piwo
bezpieczeństwo i higiena żywności
4 grudnia 2018, 13:00
artykuł sponsorowany
Jesteśmy Kerry – kreujemy smak, doceniamy wartości odżywcze (fot. materiał partnera)
Zdrowe odżywianie staje się jedną z głównych potrzeb konsumentów w całej Europie i wielu krajach świata. Trend ten dotyczy wszystkich kategorii spożywczych, także i napojów, a jednym z jego podstawowych aspektów jest wojna z cukrem.
Węgry, Francja, Finlandia, Wielka Brytania czy Dania. To tylko kilka z licznych europejskich krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku od cukru. Jak wynika z badań firmy Mintel, na całym świecie takie rozwiązanie zastosowało 35 państw, stanów lub miast. 20 z nich podjęło taką decyzję po 2015 roku.
Wojnę cukrowi wypowiedzieli także konsumenci. O szkodliwości cukru piszą znane dzienniki czy miesięczniki, a wiele gwiazd ze świata showbiznesu głośno mówi o swojej diecie, która opiera się na produktach albo pozbawionych cukru albo zawierających jego ograniczoną ilość. Modne jest bycie fit, a cukier temu przeczy.
Trend związany z odejściem od cukru widać m.in. po zachowaniach konsumenckich. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla firmy Kerry*, w Polsce aż 60 proc. konsumentów aktywnie obniża ilość spożywanego cukru. Dla porównania, średnia dla 5 dużych państw Unii Europejskiej (w tym Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch i Polski) to około 56 proc. Coraz więcej konsumentów wybiera napoje o niskiej lub zerowej zawartości cukru – w Polsce już 42 proc.
Producenci szukają odpowiedzi
Olbrzymie znaczenie nowego trendu sprawia, że producenci od kilku lat mocno promują rozwój napojów charakteryzujących się albo zupełnym brakiem cukru, albo zawierających jego ograniczoną ilość. Potwierdzają to twarde dane. Według Mintela w I połowie 2018 roku aż 23 proc. nowości w kategorii napojów bezalkoholowych stanowiły produkty o zerowej, niskiej lub obniżonej zawartości cukru. Od 2015 roku liczba napojów wprowadzanych na rynek wyróżniających się tym faktem wzrosła aż o 44 proc.
Zwykle porzucenie cukru nie wchodzi w grę. Klienci są bowiem przyzwyczajeni do jego smaku. Dlatego różne firmy mają różne pomysły co do zmian w swoim asortymencie. Przykładowo, niektórzy dokonują reformulacji posiadanych produktów polegającej na obniżeniu zawartości cukru. Inni zmieniają wielkość swoich napojów – wprowadzając mniejsze opakowania mogą chwalić się mniejszą ilością cukru. Trzecie rozwiązanie to wzbogacanie asortymentu o produkty typu „sugar free” – najczęściej z wykorzystaniem substancji słodzących.
Obok zmian w zakresie innowacji produktowych, zmienia się także podejście producentów do informowania o cechach wyróżniających dany napój. Przykładowo, informacja o zerowej, niskiej lub obniżonej zawartości cukru była trzecim najpopularniejszym komunikatem na opakowaniach po etycznej produkcji i braku konserwantów. Widać to również po kampaniach reklamowych.
W miarę jak konsumenci coraz lepiej poznają smaki z innych krajów, takie jak kimchi,
Konsumenci coraz częściej poszukują żywności wyprodukowanej z naturalnych składników.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
zdjęć: 35
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.