REKLAMANaturio - baner główny - grudzień_styczeń
Jesteśmy Kerry – kreujemy smak, doceniamy wartości odżywcze

Jesteśmy Kerry – kreujemy smak, doceniamy wartości odżywcze (fot. materiał partnera)

Zdrowe odżywianie staje się jedną z głównych potrzeb konsumentów w całej Europie i wielu krajach świata. Trend ten dotyczy wszystkich kategorii spożywczych, także i napojów, a jednym z jego podstawowych aspektów jest wojna z cukrem.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Węgry, Francja, Finlandia, Wielka Brytania czy Dania. To tylko kilka z licznych europejskich krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku od cukru. Jak wynika z badań firmy Mintel, na całym świecie takie rozwiązanie zastosowało 35 państw, stanów lub miast. 20 z nich podjęło taką decyzję po 2015 roku.

Wojnę cukrowi wypowiedzieli także konsumenci. O szkodliwości cukru piszą znane dzienniki czy miesięczniki, a wiele gwiazd ze świata showbiznesu głośno mówi o swojej diecie, która opiera się na produktach albo pozbawionych cukru albo zawierających jego ograniczoną ilość. Modne jest bycie fit, a cukier temu przeczy.

Trend związany z odejściem od cukru widać m.in. po zachowaniach konsumenckich. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla firmy Kerry*, w Polsce aż 60 proc. konsumentów aktywnie obniża ilość spożywanego cukru. Dla porównania, średnia dla 5 dużych państw Unii Europejskiej (w tym Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch i Polski) to około 56 proc. Coraz więcej konsumentów wybiera napoje o niskiej lub zerowej zawartości cukru – w Polsce już 42 proc.


Producenci szukają odpowiedzi

Olbrzymie znaczenie nowego trendu sprawia, że producenci od kilku lat mocno promują rozwój napojów charakteryzujących się albo zupełnym brakiem cukru, albo zawierających jego ograniczoną ilość. Potwierdzają to twarde dane. Według Mintela w I połowie 2018 roku aż 23 proc. nowości w kategorii napojów bezalkoholowych stanowiły produkty o zerowej, niskiej lub obniżonej zawartości cukru. Od 2015 roku liczba napojów wprowadzanych na rynek wyróżniających się tym faktem wzrosła aż o 44 proc.

Zwykle porzucenie cukru nie wchodzi w grę. Klienci są bowiem przyzwyczajeni do jego smaku. Dlatego różne firmy mają różne pomysły co do zmian w swoim asortymencie. Przykładowo, niektórzy dokonują reformulacji posiadanych produktów polegającej na obniżeniu zawartości cukru. Inni zmieniają wielkość swoich napojów – wprowadzając mniejsze opakowania mogą chwalić się mniejszą ilością cukru. Trzecie rozwiązanie to wzbogacanie asortymentu o produkty typu „sugar free” – najczęściej z wykorzystaniem substancji słodzących.

Obok zmian w zakresie innowacji produktowych, zmienia się także podejście producentów do informowania o cechach wyróżniających dany napój. Przykładowo, informacja o zerowej, niskiej lub obniżonej zawartości cukru była trzecim najpopularniejszym komunikatem na opakowaniach po etycznej produkcji i braku konserwantów. Widać to również po kampaniach reklamowych.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony