12 grudnia 2019
Współczesny konsument kupuje coś więcej niż sam produkt. Sprzedawcy kreują więc pozytywne emocje z nim związane.
Obecny system gospodarowania odpadami jest kosztowny i nieefektywny. Bez jego reformy konsumenci muszą liczyć się z dalszym wzrostem cen. Problem dotyczy również...
11 grudnia 2019
Serwowanie całkowicie wegańskiego zestawu zacznie się 2 stycznia 2020 roku. Na razie tylko w Wielkiej Brytanii - podaje rp.pl.
Ponad 60% Polaków doświadczyło nieodpowiedniego traktowania przez przełożonego, a blisko połowa padła ofiarą przemocy słownej. 46% deklaruje, że było mobbingowanych w...
24 listopada 2019
21 listopada 2019
Na początku tego roku miała swoją premierę aplikacja mobilna MAGO AR SHOPFITTING, stworzona przez jednego z największych producentów wyposażenia sklepowego, firmę MAGO...
6 grudnia 2019
2 grudnia 2019
Polacy twierdzą, że są gotowi na produkty w opakowaniach zwrotnych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Najważniejszym dla nich argumentem przemawiającym za tym...
10 grudnia 2019
9 grudnia 2019
PRZEMYSŁ I PRODUCENCI
Napoje i piwo
bezpieczeństwo i higiena żywności
4 grudnia 2018, 13:00
artykuł sponsorowany
Jesteśmy Kerry – kreujemy smak, doceniamy wartości odżywcze (fot. materiał partnera)
Zdrowe odżywianie staje się jedną z głównych potrzeb konsumentów w całej Europie i wielu krajach świata. Trend ten dotyczy wszystkich kategorii spożywczych, także i napojów, a jednym z jego podstawowych aspektów jest wojna z cukrem.
Węgry, Francja, Finlandia, Wielka Brytania czy Dania. To tylko kilka z licznych europejskich krajów, które zdecydowały się na wprowadzenie podatku od cukru. Jak wynika z badań firmy Mintel, na całym świecie takie rozwiązanie zastosowało 35 państw, stanów lub miast. 20 z nich podjęło taką decyzję po 2015 roku.
Wojnę cukrowi wypowiedzieli także konsumenci. O szkodliwości cukru piszą znane dzienniki czy miesięczniki, a wiele gwiazd ze świata showbiznesu głośno mówi o swojej diecie, która opiera się na produktach albo pozbawionych cukru albo zawierających jego ograniczoną ilość. Modne jest bycie fit, a cukier temu przeczy.
Trend związany z odejściem od cukru widać m.in. po zachowaniach konsumenckich. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla firmy Kerry*, w Polsce aż 60 proc. konsumentów aktywnie obniża ilość spożywanego cukru. Dla porównania, średnia dla 5 dużych państw Unii Europejskiej (w tym Francji, Hiszpanii, Niemiec, Włoch i Polski) to około 56 proc. Coraz więcej konsumentów wybiera napoje o niskiej lub zerowej zawartości cukru – w Polsce już 42 proc.
Producenci szukają odpowiedzi
Olbrzymie znaczenie nowego trendu sprawia, że producenci od kilku lat mocno promują rozwój napojów charakteryzujących się albo zupełnym brakiem cukru, albo zawierających jego ograniczoną ilość. Potwierdzają to twarde dane. Według Mintela w I połowie 2018 roku aż 23 proc. nowości w kategorii napojów bezalkoholowych stanowiły produkty o zerowej, niskiej lub obniżonej zawartości cukru. Od 2015 roku liczba napojów wprowadzanych na rynek wyróżniających się tym faktem wzrosła aż o 44 proc.
Zwykle porzucenie cukru nie wchodzi w grę. Klienci są bowiem przyzwyczajeni do jego smaku. Dlatego różne firmy mają różne pomysły co do zmian w swoim asortymencie. Przykładowo, niektórzy dokonują reformulacji posiadanych produktów polegającej na obniżeniu zawartości cukru. Inni zmieniają wielkość swoich napojów – wprowadzając mniejsze opakowania mogą chwalić się mniejszą ilością cukru. Trzecie rozwiązanie to wzbogacanie asortymentu o produkty typu „sugar free” – najczęściej z wykorzystaniem substancji słodzących.
Obok zmian w zakresie innowacji produktowych, zmienia się także podejście producentów do informowania o cechach wyróżniających dany napój. Przykładowo, informacja o zerowej, niskiej lub obniżonej zawartości cukru była trzecim najpopularniejszym komunikatem na opakowaniach po etycznej produkcji i braku konserwantów. Widać to również po kampaniach reklamowych.
56 proc. konsumentów produktów piekarniczo-cukierniczych w Europie zazwyczaj wybiera
W miarę jak konsumenci coraz lepiej poznają smaki z innych krajów, takie jak kimchi,
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zdjęć: 9
zdjęć: 79
29 listopada 2019
zdjęć: 6
28 listopada 2019
zdjęć: 112
26 listopada 2019
22 października 2019
28 września 2019
19 września 2019
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.