REKLAMADESIGNATURE - baner główny 21-24.10
Jesteśmy Kerry – kreujemy smak, doceniamy wartości odżywcze

Jesteśmy Kerry – kreujemy smak, doceniamy wartości odżywcze (fot. materiał partnera)

Strona 2 z 3
REKLAMAROS-SWEET - HURTUM.pl - Belka w artykułach (21-31.10.2019)


Alternatywa pod znakiem zapytania

Wprowadzanie alternatyw na rynku generuje jednak szereg różnych problemów. Wypuszczenie do sklepów mniejszych opakowań nie niesie ze sobą negatywnych konsekwencji, jednak zmiany w formule produktów już tak. Jeśli firma produkująca napoje zdecyduje się na ograniczenie zawartości cukru w swoich produktach musi liczyć się ze zmianą walorów smakowych. Według aż 30 proc. badanych produkty, które mają bardziej „zdrową” charakterystykę, są mniej smaczne od oryginałów.

Drugie często spotykane rozwiązanie – odejście od cukru na rzecz substancji słodzących – także niesie ze sobą negatywne konsekwencje. Zdaniem aż 58 proc. badanych Polaków smak produktów, które zamiast cukru mają acesulfam czy aspartam, jest gorszy od oryginałów. W innych krajach odsetek ten jest mniejszy – przykładowo w Niemczech to 43 proc., a we Francji – 46 proc. Co więcej, także „zdrowe” napoje opierające się na naturalnych składnikach, takich jak ksylitor czy fruktoza, charakteryzują się gorszym smakiem. Taki pogląd ma 30 proc. badanych.

Wprowadzenie sztucznych substancji słodzących sprawia także, że wielu konsumentów zaczyna zadawać sobie pytanie co do wpływu tych składników na organizm. Badania pokazują, że aż 60 proc. konsumentów martwi się tym, że są one szkodliwe.


Wychodząc naprzeciw wyzwaniom stawianym producentom

Z tego względu globalne firmy technologiczne od lat poszukują rozwiązań, które pozwolą na połączenie mniejszej zawartości cukru, gwarancji bezpieczeństwa w postaci braku kontrowersyjnych substancji słodzących z niezmienionymi walorami smakowymi produktów.

Jedno z narzędzi posiada firma Kerry. Są to rozwiązania w zakresie aromatów naturalnych TasteSense
Jak zdradzają przedstawiciele firmy Kerry, TasteSense opiera się na modulatorach słodkiego smaku, co pozwala na odbudowę profilu smakowego napoju traconego podczas obniżania zawartości cukru. W ten sposób przeciętny konsument nie dostrzeże różnicy w smaku czy konsystencji napoju, a jednocześnie otrzyma czytelny komunikat o mniejszej zawartości cukru.


Na uwagę zasługuje także kalkulator udostępniony on-line przez firmę Kerry
http://go.kerry.com/cukier-obnizenie-kalkulator

Jak tłumaczą przedstawiciele Kerry, narzędzie to opracowano na podstawie testów porównawczych i prób konsumenckich dotyczących setek receptur różnych typów napojów o obniżonej zawartości cukru po to aby producenci mogli się sami przekonać i rozwiać swoje obawy związane z obniżeniem zawartości cukru.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony